неділя, 26 квітня 2020 р.

Навчаємось дистанційно! 27 квітня

Понеділок,  27 квітня

 - Добрий день, діти!  Сьогодні 27 квітня. 
     А вчора було 26 квітня .... Що ж це за день такий - для нас українців, для України, для всього світу? Що ви знаєте, діти, про цей день 26 квітня?

    У ніч з 25 на 26 квітня 1986 року о першій годині 23 хвилини 40 секунд над четвертим реактором Чорнобильської атомної електростанції нічну пітьму несподівано розірвало велетенське полум’я.
  Ту мирну весняну ніч на берегах Прип’яті люди ніколи не забудуть.



   - Так ,діти, 26 квітня 2020 року виповнилося 34 роки катастрофі на Чорнобильській АЕС — цій найбільшій техногенній аварії за всю історію людства.
                            Чорних дат у людства не мало.
                            Кожна з них – це міна під прогрес,
                            Найстрашніше, що усіх спіткало, -
                            Вибух на Чорнобильській АЕС.
      Чорнобиль…Минуло 34 роки. Тепер це слово знає весь світ. Чорнобиль – це мука і трагедія, це подвиг і безсилля, це пам'ять, це наш нестерпний біль. Перегляньте відео про цей "День в історії":


     Серед природних і техногенних катастроф, які сталися упродовж історії людства, Чорнобильська займає особливе місце. Вона засвідчує всемогутність і безсилля людини.
 
  Є чорне золото і чорний хліб,
  Є чорний лебідь і лебідка чорна.
  Та найчорнішим серед них усіх
  Є все-таки Чорнобиль…

   Вічна слава героям! Тих, кого вже немає вшануймо хвилиною мовчання.



   Біда, що сталася, відгукнулася болем у серцях мільйонів людей. Цей біль чується у пісні Наталії Май, яка так і називається "Чорнобільська біда", послухайте: 


      Урятований світ — найкращий пам'ятник тим, хто загинув у чорнобильському пеклі. Пам'ятаймо про них і робімо усе, щоб ніколи не падала на землю гірка зірка Полин...
     Чимало років минуло з дня трагедії на Чорнобильській АЕС. Чорнобильська аварія стала для нас уроком, за який заплачено дорогою ціною. Тож не треба повторювати помилок. Давайте берегти оточуючий світ! Нашій планеті вистачить одного Чорнобиля.

Сьогодні працюємо за розкладом понеділка:

1. Англ. мова - завдання на блозі вчителя Костянко Т. В.
        Шановні діти і батьки! Тетяна Володимирівна провела з нашим класом першим онлайн-уроки, а тепер онлайн-уроки буде проводити з 5 та 6 класами. Будьте вдячними і толерантними!
2. Математика - Урок 11 (с.43 - 44) !Урок опрацьовуємо 2 дні! (сьогодні і завтра) 
     Тема: Знаходження числа за величиною його частини. Ділення двоцифрових чисел
3. Людина і світ - Урок 5 (с.26 - 31) Перевірна робота! На оцінку!
     Тема: Рельєф. Узагальнення
4. Читання - Урок 12 (с.56 - 60) Вивчити напам'ять уривок казки .59 від слів "Мумі-троль і Хропся піднялися над верхівками дерев ..." до " ... просто спокійного літа" -  це 2 і 3 абзаци).
Здати до четверга!
     Тема: Туве Янссон "Капелюх Чарівника" (продовження)  
5. Мистецтво - Дружба і братство - найкраще багатство.  Як намалювати Мумі-троля
   
                       
        Вітаємо наших однокласників 
Аню С., Юхима, Данііла І., Ярослава, які прийняли участь у конкурсі "Колосок онлайн" і отримали сертифікати!!!
Ви ,діти, МОЛОДЦІ!
   Я пишаюся вами! Ви  -  приклад того, що треба пробувати свої сили, не лінуватися!

    Шановні діти, батьки на цьому тижні у нас 4 робочих дні. У п'ятницю (1 Травня - це свято) ми відпочиваємо.
   До кінця тижня готуємо зошити для здачі на перевірку.
    


         
     Вітаю! Перша шестірка учнів, які здали ще вчора і сьогодні напам'ять уривок казки "Капелюх Чарівника":              Маша, Ярослав, Ігнат, Данііл І. і Кирил П. , Даша !!!   12 балів!!!
  Молодці! Так тримати!!!


малюнок Ванюши 12 б.!
    
    Діти! Ура!!!  До нас у гості завітали Мумі-тролі. Їм дуже сподобались учні 3-А класу і  вони  не хочуть з вами розлучатися.
малюнок Маши 12 б.!


   
малюнок Ярослава 12б.!





                 


малюнок Юлі 12 б.!
             

                Рекомендації, пояснення вчителя до уроків
                                 Математика  Урок 11
І. Вивчення нового матеріалу.
  -Діти, на попередніх  уроках ми навчились знаходити частину (дріб) від числа (урок 7 с.28). Було відоме ціле число, від нього знаходили частину:


 Але до кожної задачі можна скласти обернену. І в цій оберненій задачі тепер буде відома частина, а знаходити будемо ціле число.  Як будемо знаходити ціле число за його відомою частиною?
Вправа 1. - Прочитайте уважно правило, зверніть увагу на те, чим схожі попереднє правило і це?
 - Правильно, ДІЯМИ!  ... поділити ... і помножити!
 - А чим різняться правила?
 -   У 1 правилі - поділити на знаменник, а у 2 правилі - поділити на чисельник.
     У 1 правилі - помножити на чисельник, а у 2 правилі - помножити на знаменник.
Тобто, навпаки! 



- ! Чому спочатку тепер будемо ділити на чисельник? Для того, щоб знайти чому дорівнює одна частина. 

 - А потім  множимо на кількість таких частин у цілому.
 
   Діти, які в самостійній роботі 9 розв'язували логічне завдання 6, користувались саме цим правилом "Знаходження числа (цілого) за відомою його частиною".
 - Вивчіть це правило: повторіть з заплющеними очима, розкажіть собі, розкажіть мамі, татові, бабусі, братові, ...
 - Розгляньте зразок виконання та запису таких завдань "Знаходження чмсла за його частиною".
  20 : 2 * 5 =10 * 5 = 50
(Можете зробити перевірку: Число 50, знайдіть від нього дві п'ятих. 50 : 5 * 2 = 10 * 2 =20
Як у завданні - значить рішили правильно!)
Вправа 2. Виконуємо тренувальні вправи на с. 53 № 8.
  Не забувайте! Ділимо на чисельник, а множимо - на знаменник! коли знаходимо ціле!
а)  5 : 1 * 9 = 5 * 9 = 45 
б) 15 : 3 * 7 = 5 * 7 = 35
в) 18 : ... * ... = 9 * 5 = 45
г) 90 : ... * ... = ...
Вправа 5.  Спочатку ділимо без нуля. Але потім не забувайте дописувати нуль!
ІІ. Вчимося ділити на двоцифрове число.
Вправа 6.
Вправа 7.  - Згадайте, які числа діляться на 2? ( правило на с.38)
 - Яка їх особливість? .... ( вони закінчуються цифрами ... 0, 2, 4, 6, 8!)
 - Тепер ви легко утворите числа, які діляться на 2. Зверніть увагу, які вони? ... Двоцифрові!

                               Людина і світ  Урок 5

 - Діти, прослухавши і прочитавши лист Центаврика, зрозуміли, що нам треба згадати, повторити, що вивчили з теми "Рельєф". Тому треба приготувати ще й зошит частииу 7.
Вправа 1. Розгадати кросворд вам допоможуть Карти знань у зошиті частини7 на с.71 - 72 
Довідка: масштаб, схил, рельєф, план, карта, глобус.
Вправа 2  Частина 7 с.45!
 * Які є 2 основні форми рельєфу? (рівнини і гори)
 * За висотою які бувають гори? (високі, низькі, середні)
 * Рівнини за висотою які бувають? (низовини, височини, плоскогір'я)
Вправа 3.  Закінчити речення допоможуть Карти знань - частина 7 с. 72 або частина 8 с.77.
Вправа 4. Найвідоміші гори світу й України вчили  у 8 частині на с.2 (гори світу) і с.8 (гори України)
 * Роман - Кош  - дивлюся на с.8 ...  це Кримські гори, висота 1 545 м
 * Джомолунгма  - дивлюся на с.2 ...  це Гімалаї, 8 848 м
 * Моблан - с.2 ... це Альпи, 4 807 м
 * Говерла - с.8 ... це Українські Карпати, 2 061 м
! В кружечках поставте цифри - порядок збільшення висот, дивіться на числа - висоти гір, які написали біля їх назв.
Вправа 5. Про рівнини вчили  у 8 частині на с.15 (рівнини світу) і с.21 (рівнини України)
  * А  Українські Карпати (середні, а інші - низькі)
  * Б  Причорноморська низовина  (була морським дном, а інші утворені річковими наносами
  * В  Причорноморська низовина  (пласка до 200 м, а інші доволі піднесені, горбисті)
Вправа 6. Масштаб плану місцевості та географічної карти (частина 7 с.28 або Карта знань с.71) :
 * Масштаби карт дрібні: в 1 см - десятки й сотні кілометрів.
Робота з картою.  -1) Починаємо з того, що згадайте, як називається найбільша річка України? Правильно, Дніпро!
 -2) Дивимося на карту на с.14 і знаходимо низовину та височину, назви яких утворені від назви Дніпро.       .......      (Придніпровська і височина, і низовина)
 -3) Дивимося по карті на с. 14, де вони розташовані відносно Києва і підписуємо на карті на с.30 і розфарбовуємо низовину - яким кольором? ...  (зеленим) А височину? ... (жовтим)
Вправи 2, 3 на с.31. Допоможуть виконати завдання частина 7 с.14, 28, 15.


                                       Читання  Урок 12
Вправа 3. - Запрошує вас до відеоподорожі Країною Мумі - тролів.


Вправа 9. Перегляньте фрагмент мультфільму. "Озвучте" мультфільм.

 
 - Ось і закінчилася наша подорож до Країни Мумі - тролів.
 - Чи сподобалися вам, діти, мумі - тролі7
 - Чи хочете дізнатися про подальші їхні пригоди? Тоді треба прочитати книгу повністю.

                                        Мистецтво
  Тема уроку "Дружба і братство - найкраще багатство".
 -  Чому б нам не повчитися малювати Мумів-тролів, які вчать нас бути дружніми, допомагати один одному, бо саме так можна пережити всі негаразди і перемогти всіх ворогів.
 - Туве Янссон була художницею, сама професійно ілюструвала книги.
Сьогодні і ви спробуєте бути художниками, будете вчитися малювати мумі - тролів.
 - Щоб вибрати, кого ж намалювати, перегляньте відеофільм:



 - Подивіться відеоурок як малювати Мумі-троля:
     


- За роботу! Малюємо Мумі-тролів і присилаємо! Чекаю!