середа, 15 квітня 2020 р.

Навчаємось дистанційно! 16 квітня

  Четвер, 16 квітня



1. Математика - Урок 7 ( с.53 вправа 7 і с.29 - 32 )
     Тема: Рівняння. Задачі на кратне порівняння двох добутків. Прямокутний паралелепіпед
2. Укр. мова - Урок 8 (с. 18 - 20)
     Тема: Прислівник як частина мови
3. Навчаємося разом - Урок 4 (с.13 і с.16 впр.9, 10, 11)
     Тема: Хто в радості живе, того і журба не йме
4. ПрацяТема: Декорування виробів. Писанка як один із символів України. 
                             Види декорування пасхальних яєць (Фото поробок висилаємо)

               Рекомендації, пояснення вчителя до уроків
                       Математика  Урок 7 (продовження)
І. Повторення правила "Знаходження частини (дробу) від числа"
  1) - Як знайти дріб від числа? (Підказки: с. 28 правило, Карта знань 17 - в лівому нижньому кутку)
  2) - відкриваємо с.53 вправа 7 - Знайдемо частину від числа, користуючись правилом:
 * а) 42 : 7 * 6 = 6 * 6 = ...
 * б) 40 : 8 * 5 = 5 * 5 = ...
ІІ. Розв'язування складених рівнянь ( с.29)
Вправа 8. -  Діти, сьогодні ми згадаємо розв'язування складених рівнянь.
   Спочатку прочитайте правило на с.29, підкресліть ключові слова ( рівняння, корінь рівняння, розв'язати рівняння) і дайте відповіді на 3 питання:
1) Що таке рівняння? ( 1 абзац)
2) Що таке корінь рівняння? ( 2 абзац)
3) Що означає "розв'язати рівняння"? ( 3 абзац)
      - Діти, до цього уроку ми розв'язували складені рівняння, в яких були додавання і віднімання (дії І ступеня). А сьогодні починаємо рішати рівняння, де будуть  ще множення та ділення (дії ІІ ступеня).  Алгоритм розв'язування такий же, тільки треба згадати 2 правила:
1) Як називаються числа при множенні?


2) Як  знайти невідомий множник?


    Правила згадали, вони всі  є у "Карті знань 14"!  Знайдіть цю Карту знань 14 - вона помічниця розв'язування рівнянь!
     - За зразком (зліва) розв'язуємо рівняння:
( х - 10 ) * 3 = 60     
1) Починаємо з порядку дій! 1дія в дужках!віднімання. 2 дія - множення.
                                 ! зверху обов'язково напишіть дії!!!
2) Міркуємо далі:
 Пам'ятаємо! що Головна дія ОСТАННЯ! 
У нас остання дія - множення. 
При множенні числа називаються: 1 множник, 2 множник, добуток.
х - 10   це 1 множник
це 2 множник
60  це добуток
   Там де х - це невідоме. У нас ( х - 10) - це 1 множник, тобто невідомий 1 множник!
Згадали правило: Щоб знайти невідомий множник, треба добуток поділити на відомий множник.
3) Ось тепер тільки можемо записати другий і третій рядки  рівняння:
х - 10 = 60 : 3
х - 10 = 20
4)  Получили просте рівняння, де головна дія віднімання! Тому рішаємо рівняння на віднімання.
   За картами знань 4 і 14 згадуємо:


   Ось тепер записуємо 4 і 5 рядки:  !!! У зошиті пропущений 4 рядок!!!
х = 20 + 10                                                      Допишіть самі між 3 і 5!!!
х = 30 (30 - це є корінь рівняння)
5) Робимо перевірку обов'язково! Для цього переписуємо 1 рядок рівняння, але замість х пишемо 30 (його корінь, що знайшли).
  ( 30 - 10) * 3 = 60
             20 * 3 = 60
                   60 = 60  Це говорить, що рівняння ров'язали правильно! Молодці!
!!! Увага! крапку з комою (;) після кожного рядка НЕ СТАВТЕ!
ІІІ. Вправа 10. Задачі нового виду.

 - Як вони називаються?

 - Чи такі ж вони нові?

 - Чим же вони відрізняються?

 - А може вони чимось і схожі?

   Знайдіть відповіді на ці питання, прочитавши текст Знайки вправу 10.


Перевірте, чи такі відповіді ви знайшли:
1. Задачі на кратне порівняння двох добутків. (1 абзац)
2. Ні, не такі ж вони нові. Вони схожі на задачі, які ми рішали останнім часом: Задачі на знаходження суми двох добутків.
4. Вони схожі умовами -  умови однакові!
3. А відрізняються питаннями
На знаходження суми (були), а тепер На кратне порівняння.
Уважно розглянемо зразок! (с.31) короткого запису, розв'язання задач такого виду.
Висновки:
1) Питання - у ? разів (це є кратне порівняння) - дужка зі стрілочками
2) 1 і 2 дії як і робили ( множення).
3) 3 дія по-іншому: була + ( бо знаходили суму, всього), а тепер  : (ділення)! Чому?
  -   Чому?  Хто забув, шукаємо відповідь у тексті ( підказка: 2 абзац 1 речення) Підкресліть це речення - це правило! Запам'ятайте!
   А тепер читаємо і розв'язуємо задачу САМОСТІЙНО.Увага на ЗРАЗОК!!!
ІV. Геометричний матеріал. Вправа 11.
 - Повторіть правило на с.26 і виконуйте завдання.
 V. " Великі перегони".  ( Стараймося без помилок!!!)  Хто ж найкращий математик?!

                       Українська мова  Урок 8
Вправа 1. Повторити правило про прислівник ( с.12, або 15), вставити пропущене.
  * Щоб правильно позначити рядок, згадайте 6 самостійних частин мови (таблиці на попередніх уроках або в зошиті с.38 - таблиця!)
Вправа 2. Попрацюємо разом!
1) Прочитали речення в першому рядку. Прочитали виділені слова.
- Чому в 1 реченні " у  горі" пишеться окремо, а в 2 реченні "угорі" разом?!
 - Подумали? ...    ...   Чому?   Так! Тому що це різні частини мови!!! 
   Хто так подумав, то ви РОЗУМНИЧКИ! МОЛОДЦІ!
Так, все залежить від того, яка це частина мови.
Розберемо подробніше:
1) " у  горі" - це ...  іменник з прийменником.
  Уважно перечитавши перше речення, розуміємо:
    *  Тунель прорили ( в  чому?) в  горі (гора - це іменник, предмет, це височина, вчимо на "Людині і світ"). А за правилом "іменники з прийменниками пишуться окремо" (в  будинку, в  обличчя, ...)
2) " угорі" - а це ...  прислівник.
   Уважно перечитуємо друге речення і розуміємо:
   * Сонце світить ( де?) угорі. А   прислівники прийменників не мають, це у них префікси, які пишуться разом.
Висновок: якщо іменник - окремо пишемо,
                   якщо прислівник - разом. 
Повторіть декілька разів, вивчіть!
    Тепер самі поясніть, чому у реченнях 2 рядка пишемо "з  гори" окремо у 1 реченні, а в 2 реченні "угорі" разом?
Вправа 3. Списувати текст не треба!
Виконаємо такі 3 завдання:
1. Прочитати , дати тексту заголовок.
2. Знайдемо в тексті прислівники і підкреслимо їх ( риска, крапка, риска, крапка ...)
  * !Згадаємо питання прислівників!  .......
 - Я знайшла 6 прислівників. А ви? Давайте звіримо:
Коли? завжди, навесні, згодом, восени, узимку.
Як? навіть.
 - І у вас так? Молодці!
3. За зразком на с.39 зробимо розбір виділеного речення.
Ще помічники наші: таблиця членів речення і частин мови, а також план розбору речення.

        ім. - іменник
        пр. - прийменник
        прикм. - прикметник
        присл. - пррислівник
        д. - дієслово
        сп. - сполучник

     - Прочитаємо виділене речення.
1 крок Знаходимо граматичну основу: підмет і присудок.
 * (Що?) калина (що зробить?) прибереться 
     калина - це підмет, підкреслюємо однією рискою  !простим олівцем під лінійку!!! ; виражений іменником (зверху пишемо ім.)
прибереться - це присудок, підкреслюємо двома рисками; виражений дієсловом (зверху пишемо д.)
2 крок.  ! До підмета немає зв'язаних слів, а до присудка є.
 - Ставимо питання від присудка:
  * прибереться (коли?) восени     (восени - це другорядний член речення, обставина, підкреслюємо риска-крапка;    виражений  прислівником, зверху  присл.)
  * прибереться ( в що?) в шати     ( в шати - це  другорядний член речення, додаток, підкреслюємо рисками пунктирними;     виражений прийменником  в, зверху пр. і іменником  шати,  зверху  ім.)
До присудка більше немає слів.
3 крок.  Є пара зв'язаних другорядних членів речення.
 * в шати (які?) найчарівніші   - це другорядний член речення, означення, підкреслюємо хвилястою лінією, виражений прикметником ,  зверху   прикм.
Вправа 5. Продовжуємо  вчитися утворювати прислівники.
 - У правилі виділіть:
 * які префікси сьогодні беремо, щоб утворити прислівники: .......     в-,(у-), на-, з-, с-.
 * які суфікси беремо: .........        -і, -о, -у.
 - А тепер за роботу! Увага на зразок!
     День - удень, ранок - уранці, зима - узимку, літо - улітку, ніч - уночі (вночі).
!Не забули виділити префікси та суфікси?
! Ми утворювали прислівники, а вони пишуться РАЗОМ!
Вправа 7.  Хвилинка Знайки
 - Знайко розповідає, що прислівники, як і прикметники мають 2 ступеня порівняння
 - Я тільки від двох прислівників утворила ступені порівняння. А ви?
 Весело - веселіше, найвеселіше.
Складно - складніше, найскладніше.
  Не забувайте виділяти суфікси, префікси.
Вправу 9 не треба робити.

                               Навчаємося разом  Урок 4
                Хто в радості живе, того й журба не йме
Вправа 3.  Діти, я  вважаю, що кожен з вас дивився мультфільм "Феї" , знайомий з її героїнею і без труда розкажете. що відчувала Фея води, коли жучкам вдавалося добре пірнати у воду.
Вправа 4. Дивлячись на малюнок, діти, вгадайте про яку емоцію розповідає Знайко у тексті?
Правильно! Про РАДІСТЬ!
 - Прочитайте розповідь і розкажіть про радість за планом:
                                   План
1. Радість - це яка емоція: негативна чи позитивна?
2. Коли, при яких ситуаціях у людини виникає радість?
3. Що є ознакою радості на обличчі людини?
4. Опишіть портрет радісної людини, користуючись"Кубиком емоцій".  
 *  знайдіть обличчя - радість  ( у кого зроблений кубик)
 *  намалюйте на стороні кубика  обличчя-радість  ( для тих, хто виготовляє кубик поступово)
 - Виконайте вправу "Актор". Діти, подобається вам посміхатися?
        Бажаю вам частіше посміхатися, гарного настрою!




Праця








    Діти, кожен з вас до свята буде теж готувати  писанки, крашанки разом з мамою, бабусею.
Пропоную вам для крашанок зробити красиві підставки.
     Перегляньте відео, підставка дуже проста, але оригінальна.
.
Ярослав "Гарна писанка у мене!"

    Діти,  хто зробе, чекаю від вас фото чудових крашанок, підставок!


                                           Бажаю творчих успіхів!