вівторок, 21 квітня 2020 р.

Навчаємось дистанційно! 22 квітня

   Середа, 22 квітня


        Дорогі діти, шановні батьки!
 Нагадую, що навчання продовжується, у нас не канікули. Ми навчаємося і отримуємо оцінки!
  Вчора самостійну роботу прислали тільки 8 учнів: Ярослав, Таня, Данііл І., Юля, Ігнат, Аня Х., Аня С., і Саша. Ви, діти, Молодці!
    А де інші роботи? Чим ви, діти, займались у вівторок?Які оцінки ви очікуєте получити за 2 семестр? 
   ! Діти, карантин - це навчання, тільки вдома, і за розкладом!
    Сьогодні середа: у нас за розкладом 5 уроків. Їх треба  опрацювати сьогодні!!! Шановні батьки, вас прошу створити для дітей умови для навчання і проконтролювати виконання уроків. 

1.Математика - Урок 9   Увага! Вивчаємо урок 2 дні: у середу- с.37, а у четвер с. 38 - 40.
     Тема: Звичайний дріб. Знаходження частини від числа
                  Самостійна робота 9  ! Виконану роботу переслать на вайбер!
2. Людина і світ - Урок 3 (с.13 - 19)
     Тема: Рівнини світу
3. Українська мова - Урок 11 (с.26 - 28)
     Тема: Службові частини мови. Прийменник
4. Читання - Урок 10 (с.46 - 50)
     Тема: Продовження твору Туве Янссон "Капелюх Чарівника"   

            Рекомендації, пояснення вчителя до уроків
   Математика  Урок 9 (тільки с.37 і Самостійна робота 9)
І. Математична розминка
  Вправа 1. Повторення правила "Як знайти частину (дріб) від числа"
     - Дописати у правилі пропущене.
   Вправа 2. Практично знайти частину від числа:
      а) Обов'язково міркуємо за правилом, пишемо проговорюючи міркування за правилом!!!
Наприклад:
а) від 12
    3
   Міркування: Щоб знайти одну третю частину (або дріб)  від числа 12,  
                         треба число 12 поділити на знаменник 3 і помножити на чисельник 1.
Запис у зошиті:  12 : 3 * 1 = 4 * 1 = 4.
Далі виконайте самостійно.
Чи так у вас?
49 : 7 * 4 = ... * 4 = ...
25 : 5 * 2 =  ... * 2 = ...
100 : 10 * 9 = ... * 9 = ...
  Вправа 3. Задача. - Давайте міркувати разом:
   На клумбі розцвіло 12 квіток, тобто 12 - це ціле число. 
Тоді   1  - це буде  одна  квітка,
         12                                      
А  5  - це буде ....  Скільки?  Правильно, 5 квіток (жоржин). Чому?
    12                                                                                           
Доведемо:
     - це  1 квітка  
 12
  2  - це 2 квітки
12
  - це 3 квітки
12
 4  - це 4 квітки
12                                                                               
  . - це 5 квіток
12
Вправи 3-4.  Тільки числа - відповіді.
ІІ. Самостійна робота 9.


 Оцінювання:
1 завдання - 1 бал
2 завдання - 2 бала
3 завдання - 2 бала
4 завдання - 2 бала
5 завдання - 3 бала
             10 балів
6 завдання - Логічне завдання - 2 бала
              12 балів














Інструктаж до с/роботи:
1 завдання - записати букву - відповідь ( Наприклад: 1. Г )
2 -3 завдання - можна записати прикладами
4 - 5 завдання це ЗАДАЧІ
6 завдання  - логічне. Якщо знаєте, то виконуєте. Якщо не знаєте, то не виконуєте.
  Для тих хто зацікавився! Підказка:
   Діти, ми до цього уроку вчили, як знайти частину від числа і познайомились із задачами на це правило, в яких треба знайти частину від числа. Згадайте, с.28 вправа 2 .
     А є задачі, в яких навпаки: відома якась частина і по цій частині треба знайти ціле число.
    Як у цій  задачі 6. Уважно (неспіша, вдумуючись) прочитавши 1 речення, ми виділяємо, підкреслюємо відоме: з одної шостої частини паперу,  4 однакові сніжинки. Робимо висновок: нам відома частина (шоста)

**   1
**   6





   і по ній треба знайти ЦІЛЕ - скільки сніжинок можна вирізати ІЗ ЦІЛОГО АРКУША!
А ще ми згадаємо, що у цілому половинок - дві, третіх частинок - три, четвертих частинок - чотири, ну а шостих частинок у цілому - ... ШІСТЬ. 
      Здогадались як розв'язати задачу - запишіть.
А можете рішити задачу практично:
 *  берете аркуш (листок) паперу
 * розрізаєте його на 6 рівних частин,
 *  берете одну частинку і з неї вирізаєте 4 сніжинки (просто на ній намалюйте 4 сніжинки)
 * берете другу частинку і з неї вирізаєте теж 4 сніжинки
 * і так з третьої частинки, четвертої, п'ятої і шостої.
Тепер я думаю, ви зрозуміли, якою дією  рішити цю задачу. 
Успіхів вам, діти! Чекаю роботи!

                              Людина і світ  Урок 3
І. Вправи 1 - 4 на с.13 -  Повторення вивченого про гори 
Допомога! 1) вправа 6 с.8 (ч.8) та вправа 5 с.45 (ч. 7) 
                    2) або Карта Знань на с. 77!
                    3) відеофрагменти про гори Карпати і про Кримські гори
                                                      




ІІ. Вивчаємо новий матеріал, с.14 - 15.
     Діти, ви пам'ятаєте, що основними формами рельєфу є ...  РІВНИНИ І ГОРИ.
Гори ми вивчали цілий минулий тиждень: гори світу, гори України.
      А сьогодні почнемо знайомитись  (якщо уважно прочитали лист Центаврика) з ... РІВНИНАМИ.
Вправа 5 розповідає про Західносибірську рівнину. 
 * підкресліть ключові слова про цю рівнину: яка?( одна з найбільших), де знаходиться?
 * роздивіться Західносибірську рівнину на карті (с.16)
Вправа 6. ! Працюємо по абзацах! (Читаємо абзац, відповідаємо на питання і підкреслюємо ключові слова):
1 абзац:  - Що таке рівнини?
               - Як утворюються рівнини? (Як утворюються гори ми вивчали у 7 частині, ще й практичну роботу діти виконали. Але не всі!) 
2 абзац:  - Як утворилася Західносибірська рівнина?( є колишнім дном моря. що відступило, тобто відступанням моря)
                - Як утворилася Амазонська низовина? (річковими наносами)
                - Як утворилася Східноєвропейська низовина? (руйнування гір)
Висновок по 2 абзацу: Так які є 3 шляхи утворення рівнин?
3 абзац: - На які 2 групи поділяються рівнини за рельєфом? (на плоскі і горбисті)
               - Назвіть і підкресліть плоскі рівнини.
               - Назвіть і підкресліть горбисті рівнини.
Обов'язково! відкрийте зошит 7 частина на с 48! Це фізична карта світу - Знайдіть ці рівнини, низовини!
               - На які групи розділяють рівнини за висотою?
4 абзац: - З чого може складатися поверхня рівнин?
Вправа 8 - 11. Допомагають вправи 5, 6 на с.15!!!
Робота з картою - ! частина 7 с.48 Фізична карта світу
С.19  Складання кросворду - за бажанням!
    Підказка для тих, хто складає: НАЗВИ  - маються на увазі не тільки власні назви (Амазонська, Західносибірська, Східноєвропейська), а й назви за рельєфом - плоска, горбиста; назви за висотою - низовини, височини, плоскогір'я.


                                   Укр. мова  Урок 11
 - Діти, подивившись на таблицю, згадали на які дві групи поділяються всі слова?
 - На самостійні та службові.
 - Із самостійними частинами мови (їх 6) ми ознайомились.
     Тепер три наступних урока ми будемо вивчати службові частини мови. Чому три уроки? Тому що службових частин мови - три: прийменник, сполучник і частка.
   Нагадаю, чому їх називають службові. Тому, що вони:
* не відповідають на питання
* нічого не означають,
а просто служать (прислужують) самостійним частинам мови, виконують певні ролі (функції).
 - Які функції виконують службові слова?(таблиця на с. 26)
Вправа 1. - Сьогодні будемо вивчати ПРИЙМЕННИКИ!!!
 - Вивчить за таблицею, що таке прийменники? 
 - Вчимось розрізняти: де прийменники, де сполучники, а де частка. Дивіться на таблицю, на правила!
!Увага! Виписувати не треба, підкресліть прямо у зошиті! 
Вправа 2.  Уважно прочитайте! Розберіться. Важливе питання.
Вправа 3.
Вправа 5.  - Із сьогоднішнього уроку ми починаємо повторювати тему "Будова слова"
 Перегляньте презентацію:


 - Повторили правила, переходимо до практичної роботи: виділення закінчення й основи.
1. Почати треба з того, що  треба знайти незмінювані слова. 
 - Які слова незмінювані?  .....        (так, це прислівники)
  - Знайдіть прислівники серед поданих слів і обведіть їх.
Міркуємо так: Що? зустріч - це іменник - змінюване слово - не обводимо;
                         Куди? назустріч - це прислівник - незмінюване слово - обводимо;
  ..... далі кожне слово самостійно.
 - Скільки знайшли, обвели незмінюваних слів? Я три ( назустріч, навпаки, вічно). А ви такі?
2. - Тепер за правилом Мудрої Сови знаходимо в необведених словах закінчення і основу. 
! Більше не треба!!!
Підказка:  Коли змінюєте слово, щоб знайти закінчення, не забудьте
перше: опреділити, яка це частина мови. Щоб ставити правильні  питання до слова.
Наприклад, що? зустріч - це іменник. Змінюю як іменник: чого? зустрічі, чим? зустріччю, Бачу, що в кінці нічого не змінюється, а тільки добавляється - значить закінчення у слові "зустріч" нульове. А все що без закінчення  "зустріч"- це основа.
     Що роблять? цвітуть - це дієслово. Змінюю як дієслово:ти що робиш? цвітеш, він що робить? цвіте. Бачу в кінці змінюється -уть - це і є закінчення. А все, що без закінчення"цвіт-" - це основа.
     Який? яблучний - це прикметник. Змінюю як прикметник: яка? яблучна, якого? яблучного.
Змінюється  -ий - це закінчення. А все, що без закінчення "яблучн-" - це основа.
Вправа 6.  ! Тільки списати і підкреслити граматичну основу (підмет і присудок) в останньому реченні!
                                 РАЗОМ ЧИ ОКРЕМО!
ДУЖЕ ЛЕГКО!
1.  Якщо в питанні ця частинка є - значить ОКРЕМО!
під чим? (є) - (окремо) під вінцем
з чим? (є) - з відтінком (окремо)
у що? (є) - у тишу(окремо)
2. якщо в питанні немає,значить РАЗОМ!
які?  (немає)- залиті (разом)
що зробило? (немає) - вигулькнуло (разом)
який? (немає) - вловимий (разом)

Великі перегони. Презентація для самоперевірки.