вівторок, 19 січня 2021 р.

             Середа, 20 січня
1. Англ. мова - завдання на блозі вчителя
2. Матем. - Урок 8 (с.37 - 40)
3. Укр. мова - Урок 7 (с.17 - 19)

Посилання на блоги вчителів:
https://school.org.ua/rada/25689586/blogi-vchiteliv-19-07-57-29-06-2020/

   Посилання на сайт "Інтелект України" для просмотра відео до уроків:
https://intellect-ukraine.org/index.php/batkam
Пароль и логин batky


                              Рекомендації вчителя до уроків
        
                     Математика Урок 8 (с.37-40)
Вправа 3. Працюйте за алгоритмом! Карта знань 3!
Вправа 5. Зразок виконання письмого ділення з остачею - на с.33 впр.6!
Вправа 7.  - Відкрили Карту знань 11, згадали ознаки подільності чисел на 3 та 5 і дописали пропущені слова у правила.
   Практичні завдання:
1) Записати 5 парних п'ятицифрових чисел, які діляться на 5.
Міркуємо: 
*Що значить парних? Карта знань 11 нагадує! Парне число - це число, яке ділиться ... на 2.
* Які числа діляться на 2? Карта знань 11! Число ділиться на 2, якщо ... остання цифра 0, 2, 4, 6, 8.
* Які числа діляться на 5? Карта знань 11! ...   , якщо остання цифра 0 або 5.
   Робимо висновок: Наші числа повинні закінчуватися 0. Такі числа будуть ділитися і на 2, і на 5!
* П'ятицифрові - це числа записані п'ятьма цифрами.
 - Тепер можемо складати і записувати числа:
35 680 - підходить? Так, воно п'ятицифрове, парне і ділиться на 5
16 925 - підходить? Ні, воно п'ятицифрове, ділиться на 5, але ... не парне! Треба, щоб закінчувалось 0!
74 138 - підходить? Ні, воно п'ятицифрове, парне (бо ділиться на 2), але ... не ділиться на 5! Треба, щоб у кінці стояв 0!
Висновок: Записані числа п'ятицифрові і остання цифра 0!Перевірте, чи такі числа у вас записані. Записаних чисел повинно бути 5.
2) Завдання про Софійку не виконуємо! За бажанням можете поміркувати.
Вправа 10. 1) Гарно повторіть правила, правило про рівнобедрений трикутник!
2) За кресленнями повторіть і запам'ятайте НАЗВИ СТОРІН РІВНОБЕДРЕНОГО ТРИКУТНИКА!
3) На наступних кресленнях підпишіть назви сторін рівнобедених трикутників:
! БІЧНІ - це ... рівні сторони! і вони позначені ... рисками!
  Основа - це третя  сторона і на ній риска не ставиться!
4) Розглядуючи рисунок праворуч, Скільки трикутників ви бачите?
* 4 маленьких: ...  АВK, ВСК, СКD, AKD.
* 4 великих: ...  ABC, BCD, ABD, ACD.
5) Визначити види трикутників - це сказати про кожен трикутник - який він?
     * гострокутний, прямокутний чи тупокутний (за кутами)
     * рівносторонній, рівнобедрений чи різносторонній (за сторонами)
Наприклад: трикутник АВК - прямокутний, різносторонній.   і т. д.
6) Обчислити периметр гострокутного трикутника, що має вершини В і А.
 1 крок: Спочатку знайдіть цей трикутник ( бо такі вершини має не один трикутник!)
 2 крок: Виміряйте ... довжини цього трикутника
 3 крок: Знаходьте його периметр.
Для самоперевірки: гострокутний трикутник, що має вершини В і А - це трикутник ABD! ( трикутник АВК - прямокутний, а трикутник АВС - тупокутний).
   Найкращих успіхів у "Математичній подорожі"!

                Укр. мова Урок 7 (с.17 - 19)
Вправа 1.  - Тема сьогоднішнього уроку "Ступені порівняння прикметників". Ми познайомилися з ними в 3 класі. Давайте згадаємо, що ми знаємо про ступені порівняння прикметників.
 - Попрацюємо над правилом:
 * Прочитайте 1 абзац і скажіть:
 - Скільки ступенів порівняння мають прикметники? (так, 2)
 - Як називаються ступені порівняння? (вищий і найвищий)
 - Чи всі прикметники мають ступені порівняння? ( ні, не всі. Ступені порівняння мають тількі якісні прикметники.)
 * Прочитайте 2 абзац, скажіть:
 - Як утворюють вищий ступінь?  (додаючи суфікси -ш-, -іш-)
Приведіть приклади.
 * Прочитайте 3 абзац:
 - Як утворити найвищий ступінь? (до прикметника вищого ступеня додають префікс най-) Приведіть приклади.
 * Прочитайте 4 абзац:
 - Які ще уживають форми для утворення ступенів порівняння?
(додають слова більш (менш), найбільш (найменш))
 * Прочитайте  5 абзац:
 - Які прикметники називають якісними? (які мають ступені порівняння).
  ! Діти, не забули підкреслити ключові слова у правилі?
* Повторіть правило ще! Запам'ятайте його!
1 завдання: Вибери якісні прикметники.
 * Згадайте, що таке якісні прикметники? (вище)
Міркуємо:
   Учнівський - можна утворити ступені порівняння? Ні! Значить це не якісний прикметник. ... і так з кожним прикметником.
 * Тепер до вибраних якісних прикметників утворимо ступені порівняння:
     Тиха - тихіший - найтихіший. (Виділяйте суфікс та префікс)
     Сіре - ...  сіріший - найсіріший.
     Хиткий - найбіль (найменш) хиткий або більш (менш) хиткий.
Вправа 2. - Як утворюють прикметники вищого ступеня? Так, додаючи суфікси -ш- або  -іш-.
     старе - ... старіше, ароматна -  ... ароматніша, чистий -  ... чистіший;
 - А тепер, коментуючи, запишіть речення охайно і без помилок. 
Не забудьте позначити суфікси у прикметниках!
Вправа 3. 1) Підкреслити члени речення:
 * головні: підмет, присудок
 * другорядні: додаток, означення, обставина.
   2) Розібрати виділений прикметник (по голубій) як частину мови:
 Алгоритм знаходиться зліва - с.4 вкладки і Зразок розбору у вправі (як скорочувати слова).
   По голубій (якій?) - п. ф. голубий, прикм., по хустинці, ... 
Вправа 5. Згадаємо, як утворюються прикметники від іменників за допомогою суфікса -н-.
   Прочитайте правило:
 - Коли відбувається подвоєння?
 - Виділіть, за допомогою яких ще суфіксів з буквою "н" утворюються прикметники. Так: -ин-, -ін- (-їн-), -ан- (-ян-). Запам'ятайте! У них подвоєння немає!
     стіна - стінний
     мир - мирний
Вправа 7. Не пишемо.
Вправа 8. Правопис прикметників, утворених від двох основ.
   - Прочитали правило і згадали як вони пишуться.(разом або через дефіс)
  ...   - багатодітна.
  ...   - п'ятицифрове.
  ...   - блакитно-сіра.
Вправа 9.
Чеський, запорізький, одеський. (Правопис суфіксів -ськ-, -зьк-)
Гарячий чай, коротший шлях, летючою мишею. ( Правопис закінчень прикметників)
Найчистіша душа ...  , найскладніша людина ... . ( Правопис префікса най- - разом)