четвер, 15 жовтня 2020 р.

          П'ятниця  16 жовтня

1. Еврика - Урок 7 (с. 25 - 28)
2. Укр. мова - Урок 8 (с. 17 - 19)
3. Людина і світ - Урок 7 (с. 36 - 39)
4. Англ. мова - завдання на блозі вчителя  tkostianko@gmail.com

https://school.org.ua/rada/25689586/blogi-vchiteliv-19-07-57-29-06-2020/


 Посилання на сайт "Інтелект України" для просмотра відео до уроків:
https://intellect-ukraine.org/index.php/batkam
Пароль и логин batky

     Рекомендації вчителя до уроків

               Еврика  Урок 7
 - Прочитавши тему уроку, ви зрозуміли, що сьогодні будемо говорити про ГЕОМЕТРІЮ.
Вправа 1.  - Опрацюємо текст Знайки.
 * Прочитайте 1 абзац і дайте відповідь на питання:
 - Що часто доводиться обчислювати в повсякденному житті?  ... Так, обчислювати периметр та площу геометричних фігур, земельних ділянок, предметів.
! Щоб дати відповіді на два питання в цьому абзаці, спочатку  опрацюємо 2 абзац.
 * Прочитайте 2 абзац:
 - Що таке ПЕРИМЕТР?  (Це ДОВЖИНА ЛІНІЇ! .....  )
 - Що таке ПЛОЩА?  (Це РОЗМІР ПОВЕРХНІ! ...   )
  - А тепер знайдемо відповіді на питання 1 абзацу:
 * Який зв'язок між цими поняттями (периметром і площею)?
   Використовуємо одні й ті самі виміри: довжину і ширину!
 * Чим вони відрізняються?
   Різні формули їх обчислення!
 * Заповнимо таблицю: САМОСТІЙНО! (Якщо забули, допоможе Довідник з математики, Карти знань "Площа" та "Периметр".
 *  - Поміркували, як обчислити площу квадрата, якщо відомий його периметр? ...
Так, 1 крок: За відомим периметром ми можемо знайти довжину сторони цього квадрата:
                       P = 4 * а, значить  Р : 4 = а
         2 крок: Знайшовши довжину сторони квадрата, тепер можемо знайти його площу:
                        S = a * a
Вправи 2 - 3. Самостійно. Підказка! Звертаєте увагу не тільки на числа, а головне на ОДИНИЦІ ВИМІРЮВАННЯ!
Футбольне поле - 346 М!
 Класна дошка - 12 М!
       ... 
Земельна ділянка - 720 КВ. М!
Обкладинка блокнота -  72 КВ. СМ!
       ...  
Вправа 4. Розв'яжемо цікаві  задачі з Р і S.
 Завжди звертайте увагу! - що знаходите ПЕРИМЕТР чи ПЛОЩУ!
А також яку ФОРМУ має фігура!
а)  - Що знаходите? ПЕРИМЕТР! 
     - Як? Додаємо по 1 см по контуру фігури. 
     - І так, Р цієї фігури ....   26 см!
б)  - Прочитайте задачу, перечитайте і розгляньте до неї малюнок.
      - Що треба знайти? ... ПЕРИМЕТР ПАРКУ!
      - Яку форму має парк? ... ПРЯМОКУТНИК ! Значить, повинні бути відомі ДОВЖИНА і ШИРИНА. А нам відомі? ... НІ!
 Крок 1.  Міркуємо: - Звідки знайдемо довжину?   ...    Із периметру саду.
           Р саду = 80 м і сад - це квадрат. Значить, треба 80 : 4 = ... 20 (м)
Висновок: 20 м - це не тільки довжина сторони саду, а й ДОВЖИНА ПАРКУ!
  Крок 2: Міркуємо: - Звідки знайдемо ширину?  ...   Із периметру клумби.
           Р клумби = 20 м і клумба - це квадрат. Значить, треба 20 : 4 = ... 5 ( м )
Висновок: 5 м - це не тільки довжина сторони клумби, а й ШИРИНА ПАРКУ!
Крок 3. Міркуємо: Довжину (20 м) і ширину (5 м) парку знайшли, значить можемо знаходити периметр парку за формулою ... (Забули, допоможе таблиця на с.25 або Довідник!)
     ......
в) - Уважно прочитайте - перечитайте задачу, підкресліть відоме (площа 97 кв. м; 2 м і 8 м) і розгляньте малюнок.
Міркуємо, що ми можемо знайти за відомими числами:
     1) 2м і 8 м - дають змогу знайти ПЛОЩУ ПРЯМОКУТНИКА. 
Знаходьте за формулою ... :
     2) Знаючи площу всієї ділянки (97 кв. м) і площу прямокутника (....1 дія), ми можемо знайти ... ПЛОЩУ КВАДРАТА!
 Як знаходите? Правильно, від площі всієї ділянки віднімаєте площу прямокутника. Знаходьте.
     3) Для чого нам площа квадрата?!  Так, щоб знайти з неї, чому дорівнює СТОРОНА КВАДРАТА.
  А як це зробити? Підказка! Подумайте, які два однакових числа треба перемножити, щоб получити число (площу квадрата). Знайшли? Це і є  ...   сторона квадрата.
      4) Майже всі довжини сторін ділянки відомі. Невідома одна маленька МІЖ КВАДРАТОМ І ПРЯМОКУТНИКОМ.
   Як знаходимо? .... Так, із сторони квадрата віднімаємо довжину прямокутника. Знаходьте.
      5) Ось тепер, знаючи довжини всіх сторін ділянки, можемо знайти ПЕРИМЕТР всієї  ДІЛЯНКИ.
  Знаючи, що ПЕРИМЕТР  - ЦЕ СУМА ДОВЖИН УСІХ СТОРІН, знаходьте.
        .......
9 + 9 + 9 + 1 + 2 + 8 + 2 = ..... (см)
 - У вас, діти, так?  Ви - молодці! Розумнички!
г) - Уважно прочитавши - перечитавши задачу, підкресливши відоме (550 м на 400 м; 40 слонів; 1 га (гектар)), міркуємо:
 1 дія) - Що ми можемо знайти за відомими числами 550 м на 400 м?  .... Так, ПЛОЩУ ДІЛЯНКИ.
 - Знаходьте площу ділянки  за формулою .... .
      550
    *  400
    220000 (кв. м) - це 22 га ( 1 га - 10 000 кв. м)
 2 дія) - Міркуємо: Якщо по задачі на 1 га відпочиває 40 слонів, то на 22 га - у 22 рази більше!
 Значить, треба 40 * 22 = ... (сл.)
        22
      *  40
        880 (сл.)
Вправа 7. -  Попрацюйте над винахідницькою задачею.
  ! Цікавий  відеоматеріал до притчі подивіться на сайті "Інтелект України"
Вправа 8.  Відео на сайті.

                Укр. мова  Урок 8
Вправа 1.  - Повторіть, вивчить правило про складне речення (забули, с. 14)
  * Щоб підкреслити другу граматичну основу в реченні, давайте почнемо з останнього завдання:
 - Знайдіть і обведіть сполучник. ( як )
 - Де треба поставити кому? (так, перед сполучником)
Висновок: Сполучник розділив складне речення на 2 простих: до сполучника (до коми) - це 1 просте речення, а після коми (із сполучника) починається друге просте речення.
 - Для чого ми виділили 1 і 2 прості речення? Тому що нам треба підкреслити другу граматичну основу. А вона де знаходиться? Так, у 2 простому реченні!
 - Перечитайте 2 просте речення ( після коми) і знадіть її граматичну основу ( тобто підмет і присудок), підкресліть їх.
Вправа 2.  - Прочитали уривок оповідання, вставили пропущені букви.
  -  Тепер поміркуємо, де треба у кружечках поставити коми, а де не треба.
1) Згадали правила "Коли в реченнях ставимо коми":
     * 1 правило. У складних реченнях для розділу його частин, тобто простих речень. (правило вгорі сторінки)
     * 2 правило. Між однорідними членами речення ( правило на с.43)
1 речення: 1 кружечок -  ....  ставимо кому. Чому? Бо ця кома розділяє прості речення у складному.
                   2, 3 кружечки -  ...  ставимо коми, бо це однорідні члени речення не з'єднані сполучниками (перечисляємо).
2 речення: 1 кружечок:  ...  не ставимо, бо це однорідні присудки з'єднані сполучником й.
Останнє речення: 1 кружечок - ...  ставимо кому, бо ця кома розділяє прості речення у складному.
                      2 кружечок -  ...  ставимо кому, бо це однорідні присудки не з'єднані сполучником.
 - !? Відшукали складні речення? Які?
Давайте перевіримо: Складні речення - це:
     1 - сполучник  "і", граматичні основи:
 (хто?) батько (що робить?)любить працювати;
(хто?) я (що зробив?) полюбив
     4 - сполучники "І", "як", "як", "як"; граматичні основи:
(хто?) я (що роблю?) люблю;
(що?) небо (що робить?) червоніє;
(що?) куля (що робить?) випливає;
(що?) іскорки (що роблять?) займаються.
     5 - сполучник "Коли", граматичні основи:
(що?) сонце (що робить?) сходить;
(що?) пшениця (що робить?) пахне;
(що?) земля (що робить?) пахне.
! Не забудьте підкреслити граматичні основи ( як підмет і присудок).
! Записати у зошит речення, де є слова з пропущеними буквами.
Вправа 3. - Повторіть правило про узагальнювальні слова (с. 12)
Вправа 5.  - Повторіть про приголосні (с.15)
     Цікаво!? Під яким кущем ховається заєць у дощ?
Вправа 6.  Вправа "Фотоапарат" і відео на сайті "Інтелект України"
Вправа 7. Правило про знак м'якшення: коли пишемо, а коли не пишемо (с. 15)
Вправа 8.  Уважно прочитайте.
 - За правилом вище, Ь пишемо  після Н. Але не завжди!
Коли Ь не пишемо після Н?  Якщо у іменнику в Н. в. Ь не пишеться!
 * У гаманці (Ь не пишемо, бо в Н, в. - гаманець, після Н м'якого знаку не має)
 * на головоньці ( Ь пишемо, бо в Н. в. - головонька, після Н м'який знак пишеться)
"Великі перегони". Самостійно, уважно, охайно, безпомилково.

              Людина і світ  Урок 7
   Нагадую! Відео до уроків на сайті "Інтелект України"
Вправа 1- 5. Самостійно. Обов'язково перегляньте відео.
Вправа 6. - Попрацюємо над текстом за абзацами:
1 абзац. -  Уважно прочитайте - перечитайте 1 абзац і дайте відповіді на питання:
(Не забувайте підкреслювати ключові слова!)
 - Які 2 сезони яскраво виражені у савані?
 - Назвіть особливості сухого (зимового) періоду, що відбувається у природі в цей період?
2 абзац. 
- Назвіть особливості вологого (літнього) періоду, що відбувається у природі в цей період?
3 абзац. 
 - Як називають савану на північ від екваторіальних лісів Південної Америки?
 - Де розташований льянос?
 - У які місяці триває літо у льяносі, а коли - зима?
4 абзац.
 - Як називають савану у південній частині материка?
 - Де знаходиться кампос?
 - У які місяці триває літо у кампосі? А зима?
 ! Порівняйте зимові та літні місяці у кампосі і льяносі. Що ви побачили? 
    Зимові та літні місяці у кампосі і льяносі НАВПАКИ! Чому? Поміркуйте.
 - Перекажіть текст.
Вправа 7. На сайті.
Вправа 8.  - Допомагає текст вправи 6 на с.37.
Вправа 9. - Читайте уважно, знаходьте докази і підкреслюйте їх.
"Зоряні перегони" - с.39
Кампос.