вівторок, 13 жовтня 2020 р.

        Середа  14 жовтня

1. Математика - Урок 5 (с. 24-27)
2. Укр. мова - Урок 7 (с. 14-16)
3. Англ. мова - на блозі вчителя

               Рекомендації вчителя до уроків

                  Математика  Урок 5
Вправа 1.   - самостійно, діти, треба вам записати подані числа в таблицю. 
! Будьте уважні до розрядів та класів.
Вправа 2.  - Повторіть, як отримати попереднє число та наступне число.
Вправа 3. - Прочитайте уважно завдання.
 - Поясніть, що значить "більше на п'ять десятків". Це означає "+ 50".
 - Міркуємо:
 * до поданого числа 1 000 додаємо 50, получаємо число ... 1 050.
 * тепер до полученого числа 1 050 додаємо 50, получаємо ... 1.100.
І так робимо далі, поки не отримаємо 5 чисел.
Вправа 4.  - Згадаємо задачі на час.
 В задачах на час є 3 поняття: початок (П), тривалість (Тр.) і кінець (К.)
Як знаходимо невідомі поняття:  П = Тр + К
                                                         Тр = К - П
                                                          К = П + Тр
 - Що відомо в нашій задачі? 
Початок - 8 год 45 хв
Тривалість - 3 год 30 хв
 - Що треба знайти?   Так, КІНЕЦЬ.
 - Як знайти кінець? Так, треба до Початку додати Тривалість.
 - Записуйте дію, розв'язуйте і записуйте відповідь.
Вправа 5.  - Яку дію будете виконувати? Так, множення.
 - Чому? Тому що 1 множник, 2 множник, добуток - так називаються числа при множенні!
 - Виконуйте множення усно, записуйте відповіді у таблицю. 
! - Які знання використовували?
 * знання таблиць множення
 * знання правила "Множення круглих чисел": 1) множимо без нулів 2) до полученого числа дописуємо стільки нулів, скільки їх у множниках разом, усього. 
Вправа 6.  - Попрацюємо над текстом:
1) - Прочитайте 1 абзац, знайдіть і підкресліть відповіді на питання:
* Які бувають нерівності?  (числові та зі змінною)
 * Що таке нерівність зі змінною?  (Нерівність, до якої входить змінна.)
 * Наведіть свої приклади:  х+30>15, ...
2) - Прочитайте 2 абзац (відповіді підкреслюйте):
 * Що значить розв'язати нерівність зі змінною?
 3) - Уважно розгляньте, перечитайте зразок знаходження розв'язку нерівності!!!
Висновок: Підставляємо в нерівність кожне значення і перевіряємо (рішаємо), чи буде правильна нерівність. Значення, при якому нерівність буде правильною, це число і буде розв'язком цієї нерівності.
Вправа 7.  - За зразком вправи 6 виконуємо завдання 7.
1) Виписуємо подану нерівність:
         650 000 : а < 6 500
2) Підставляємо в нерівність замість букви "а"  число 100 (Варіант А).
           650 000 : 100 < 6 500
Рішаємо, 6 500 < 6 500.
Робимо висновок: це неправильна нерівність( бо числа рівні). Значить, число 100 - не підходить, не є розв'язком нерівності.
3)Підставляємо в нерівність замість букви "а"  число 1 000 (Варіант Б).
           650 000 : 1 000 < 6 500
Рішаємо, 650 < 6 500.
Робимо висновок: це  ... правильна нерівність. Значить, число 1 000 -  підходить,  є розв'язком нерівності!
4) Перевіримо Варіант В. Підставляємо в нерівність замість букви "а" число 10 (Варіант В)
            650 000 : 10 < 6 500
Рішаємо, 65 000 < 6 500.
Робимо висновок: це неправильна нерівність, (бо 65 000  > 6 500). Значить, число 10 - не підходить, не є розв'язком нерівності.
5) Пишемо Відповідь: а = 1 000 (варіант Б) є розв'язком  нерівності.
Вправа 9.  - Розв'язуємо задачу на знаходження дробу від числа. Зразок таких задач на с.10.
 - Прочитали - перечитали уважно задачу. Це задача про город (огород), який засадили помідорами та огірками.
1) Записуємо короткий запис (те, що нам відомо):
   Довжина - 20 м
   Ширина - 10 м
   Помідорами - 2   площі городу !
                        5
   Огірками - ? кв. м, решта
2) Міркуємо, розв'язуємо:
 - Діти, чи можемо ми знайти площу засаджену помідорами? Ні. Чому? Бо нам невідома площа всього городу!
 - А можемо знайти площу всього городу? Так. Бо відомі довжина та ширина.
1 дія - Знаходимо площу всього городу за формулою ....  S = a * b
2 дія - Тепер можемо знайти площу засаджену помідорами: знайти 2/5 від площі городу (його знайшли в 1 дії). Знаходимо дріб від числа



3 дія -  А тепер знайдемо решту городу відведену під огірки. (Решту або залишок знаходиться відніманням: S городу - S під помідорами = S під огірками)
 - А тепер перевірте, чи так ви розв'язали?
   1) 20 * 10 = 200 (кв. м) - S городу 
   2) 200 : 5 * 2 = 80 (кв. м) -  S під помідорами
   3) 200 - 80 = 120 (кв. м) - S під огірками
Відповідь: на площі 120 кв. м висаджено огірки.
Вправа 10. - Виконати завдання вам допоможуть веселі геометричні фігури





 

"Математична подорож" - Тренування навичок безпомилково і швидко виконувати ділення, віднімання, множення та додавання.
       Бажаю гарних успіхів! Всім набрати максимально 18 балів!!!


                  Українська мова  Урок 7

 Вправа 1.  -  Діти, згадаємо , що ми знаємо про складні речення.
 - Прочитайте речення, сформулюйте питання і розкажіть правило.
 * Попрацюємо над реченнями:
1) Вставте пропущені букви в словах.
2)  - Будемо шукати граматичні основи (підмети і присудки) у 1 складному реченні. 
   Це речення складне, воно складається з 2 простих речень, які відокремлені комою. 
* Прочитаємо 1 просте речення, тобто ДО КОМИ!
Міркуємо, (хто?) предки - це підмет, підкреслюємо одною рискою.
                   предки ( що робили?) знімали - це присудок, підкреслюємо двома рисками.
* Прочитаємо 2 просте речення, тобто ПІСЛЯ КОМИ і до крапки.
Міркуємо: (що?) хліб -  це підмет, підкреслюємо одною рискою.
                   хліб (що є?) основа, Божий дар - це присудки, підкреслюємо двома рисками.
Висновок: В 1 складному реченні 2 простих речення, значить 2 граматичні основи: 1)предки знімали і 2) хліб - основа, Божий дар.
3)  - Будемо шукати граматичні основи (підмети і присудки) у 2 складному реченні. 
   Це речення складне, воно складається з 2 простих речень, які відокремлені комою. 
* Прочитаємо 1 просте речення, тобто ДО КОМИ!
Міркуємо, (хто?) люди - це підмет, підкреслюємо одною рискою.
                   люди ( що робили?) ділили - це присудок, підкреслюємо двома рисками.
* Прочитаємо 2 просте речення, тобто ПІСЛЯ КОМИ і до крапки.
Міркуємо: (хто?) вони -  це підмет, підкреслюємо одною рискою.
                   вони (що зроблять?) стануть - це присудок, підкреслюємо двома рисками.
Висновок: В 2 складному реченні 2 простих речення, значить 2 граматичні основи: 1)люди  ділили і 2) вони стануть.
4) Звертаємо увагу на підкреслені сполучники:
 * БО   - Яку роль викону цей сполучник? Перечитайте речення і скажіть. 
           - Так, вказує на ПРИЧИНУ, тобто чому наші предки знімали головний убор за столом (бо хліб - основа життя, Божий дар).
  ЯКЩО - Перечитайте 2 речення і скажіть яку роль виконує цей сполучник?
               - Так, вказує на УМОВУ, при якій люди стануть друзями на все життя (якщо люди в скрутну хвилину ділитимуть шматок хліба).
5). Перепишіть текст у зошит охайно, каліграфічно і безпомилково!!!
Вправа 2. - Повторіть правило про узагальнювальні слова при однорідних членах речення (с.12)
 * Прочитайте речення і знайдіть в ньому узагальнювальні слова. Це - різних професій .
 - Який  розділовий знак ви поставите після узагальнювальних слів (різних професій) : ДВОКРАПКУ! поставте!
 * Доповнимо речення однорідними членами. Згадайте назви професій людей, які працюють над тим, щоб хліб прийшов до нашого столу.
 -  ...    агроном, тракторист, комбайнер, шофер, мельник, пекар,
 - Допишіть речення. Які розділові знаки поставите між словами? КОМИ!
 * Знайдіть і підкресліть граматичні основи в цьому реченні. Міркуйте так, як міркували в попередній вправі.
 * Укажіть, яке це речення: Згадайте

Вправа 5.  - По таблиці згадали, які бувають приголосні.
             ! М'якість позначається рисочкою в правому верхньому куточку.
             ! Пом'якшені - комою в правому верхньому куточку.
 * Дивлячись на цю таблицю, запишіть фонетичну транскрипцію слів.
Не забувайте! КОЖЕН ЗВУК ОКРЕМО!
Вправа 7.  - Згадайте, коли, після  яких букв пишемо Ь, не пишемо Ь
 * За цим правилом уважно вставте Ь, де потрібно!
Вправа 9. Самостійно. Згадуйте правила або дивіться у довідник.
"Конкурс "Найрозумніший""
Підказки:
 * до 2: дивіться таблицю на с.15
 * до 3: згадайте правило на с. 15
 * до 5: Попрацюємо з фразеологізмом:
 - Пояснемо значення цього фразеологізму, що воно означає.
Прозріти, побачити, чого раніше не помічав, роз'яснювати кому - небудь справжню сутність чогось, повідомляти правду.
Наприклад: 

«Всім міністрам і слугам царським відразу мов полуда з очей спала. Та ж се Лис!» (Іван Франко «Лис Микита»); 

«Мені наче опала полуда з очей: я з сірого побачила раптом світ кольоровим» (Ірина Вільде); 

«Але настали дні! Спливла з очей полуда, і ми побачили, де ворог і де брат» (Володимир Сосюра).

Антонімічний фразеологізм: ЗАМИЛЮВАТИ ОЧІ (обдурювати кого - небудь)
 * до 6 -  узагальнювальне слово - річки!
 * до 7  - Згадайте, що "-ться" вимовляємо як [ ц':а] !
                   - Зверніть увагу на те, скільки звуків позначає у слові буква "ю".