Вівторок, 28 квітня
Доброго ранку! Вдалого дня! Гарних успіхів!
Бажаю вам я і наші друзі Мумі-тролі!
малюнок Нікіти 12 б. |
малюнок Кирила П. 12 б. |
малюнок Данііла І. 12 б. |
малюнок Саши 12 б. |
малюнок Ані С. 12 б. |
Сьогодні працюємо за розкладом:
1. Англ. мова - завдання на блозі вчителя
2. Математика - Урок 11 (с.45 - 46) + вправи 5, 6 на с.53
Тема: Порівняння звичайних дробів. Об'єм прямокутного паралелепіпеда
3. Укр. мова - Урок 13 (с.32 - 34) Переказ не треба писати!
Тема: Службові частини мови. Частка
4. Читання - Урок 13 (с.61 - 64) + Напам'ять уривок казки (до п'ятниці!)
Тема: Подорож у сучасну казку. Олександр Дерманський "Чудове Чудовисько"
5. Навчаємося разом - Урок 7 (с.25 і 28)
Тема: Емоція "подив"
6. Інформатика - на сайті школи
Рекомендації, пояснення вчителя до уроків
Математика Урок 11(продовження)
І.Готуємось до контрольної роботи!
1. Повторення про звичайні дроби:
1) - Згадаємо, що таке звичайний дріб? (правило с.3)
- Що таке знаменник?
- Що таке чисельник?
2) - Ми вчилися порівнювати дроби з ... однаковими знаменниками. (правило с.16)
- Яка з двох дробів з однаковими знаменниками більша?
- Яка з двох дробів з однаковими знаменниками менша?
3) Вправа 5 на с. 53
* в порядку спадання! - ... це значить від найбільшої до найменшої! (Б)
Міркуємо!
- Спочатку обов'язково подивились на ... знаменники! Вони однакові.
- Тепер дивимося на чисельники: за завданням (спадання!), шукаємо, де вони від найбільшої до найменшої! Це і є правильна відповідь.
4) Вправа 6 на с. 53
* в порядку зростання! - ... це значить від найменшої до найбільшої! (В)
2. Розв'зання задачі на с.45 №9.
Це задача на кратне порівняння двох добутків.
Зразок розв'язання на ... с.30 - 31!
ІІ. ПЕРСПЕКТИВА Об'єм прямокутного паралелепіпеда.
Перегляньте презентацію:
Вправа 10. Прочитати уважно текст і знайти (підкреслити) відповіді на 5 питань:
1) Що таке об'єм прямокутного паралелепіпеда? (що знаходиться всередині коробки у формі паралелепіпеда)
2) Якою літерою позначають об'єм? (V)
3) Що таке кубічний сантиметр? (порівняйте: квадратний сантиметр (квадрат, плоска фігура, 2) і кубічний сантиметр (куб, кубик, об'ємна фігура, 3)
4) Як скорочено позначають кубічний сантиметр?
5) Як виміряти об'єм прямокутного паралелепіпеда?
- Розкажіть собі та рідним.
Вправа 11.
- Розгляньте ЗРАЗОК!
Зробили висновок: Щоб знайти об'єм паралелепіпеда, треба ... просто порахувати кількість кубиків! Скільки кубиків - стільки кубічних сантиметрів!
ІІІ. Сторінка чемпіонів с.46. Розв'язування задач різних видів.
- Гарних успіхів!
Українська мова Урок 13
Вправа 1. Правило: прочитати, вставити пропущені слова, розказати собі та рідним.
Увага! Правила треба знати гарно, доучуйте!
Розділяємо за групами.
1. Шукаємо групу прикладів з прийменниками.
Міркуємо:
Прийменники - служать іменникам. А дізнаємося, чи це прийменник - по запитанню! Якщо у запитанні є це слово - значить це слово прийменник!
Дістали (з-під чого?) з-під снігу, дім (серед чого?) серед саду, цвіт ( на чому?) на калині.
Це група прикладів з прийменниками.
2. Шукаємо групу прикладів зі сполучниками.
Міркуємо: Сполучники поєднують!
Синій або фіолетовий; я і ти; стомлений, але щасливий. - Це група прикладів зі сполучниками.
Зайвий приклад ... звідси не вийти. Чому? Поясніть. ( тому, що не це не прийменник і не сполучник. А що? НЕ - це ЧАСТКА!
Вправа 1. Правило: прочитати, вставити пропущені слова, розказати собі та рідним.
Увага! Правила треба знати гарно, доучуйте!
Розділяємо за групами.
1. Шукаємо групу прикладів з прийменниками.
Міркуємо:
Прийменники - служать іменникам. А дізнаємося, чи це прийменник - по запитанню! Якщо у запитанні є це слово - значить це слово прийменник!
Дістали (з-під чого?) з-під снігу, дім (серед чого?) серед саду, цвіт ( на чому?) на калині.
Це група прикладів з прийменниками.
2. Шукаємо групу прикладів зі сполучниками.
Міркуємо: Сполучники поєднують!
Синій або фіолетовий; я і ти; стомлений, але щасливий. - Це група прикладів зі сполучниками.
Зайвий приклад ... звідси не вийти. Чому? Поясніть. ( тому, що не це не прийменник і не сполучник. А що? НЕ - це ЧАСТКА!
Вправа 2. Вивчаємо частки.
- Прочитати уважно текст і дати відповіді на питання:
* Яке завдання виконує частка НЕ? ЗАПЕРЕЧУЄ
* Яке завдання виконують частки -СЯ ( - СЬ)? УТВОРЮЄ ФОРМИ ДІЄСЛОВА
( наприклад,хилити - це когось, а хилитися - це сам!)
* Яке завдання виконують часки ЧИ, ХІБА, НЕВЖЕ? БУДУЮТЬ ПИТАЛЬНІ РЕЧЕННЯ
* Яке завдання виконують частки ОТО, ОН, ОСЬ? УКАЗУЮТЬ
Вправа 3.Самостійно.
Вправа 5. Повторюємо "Будову слова"!
- Прочитати уважно текст і дати відповіді на питання:
* Яке завдання виконує частка НЕ? ЗАПЕРЕЧУЄ
* Яке завдання виконують частки -СЯ ( - СЬ)? УТВОРЮЄ ФОРМИ ДІЄСЛОВА
( наприклад,хилити - це когось, а хилитися - це сам!)
* Яке завдання виконують часки ЧИ, ХІБА, НЕВЖЕ? БУДУЮТЬ ПИТАЛЬНІ РЕЧЕННЯ
* Яке завдання виконують частки ОТО, ОН, ОСЬ? УКАЗУЮТЬ
Вправа 3.Самостійно.
Вправа 5. Повторюємо "Будову слова"!
! Робота з правилом:
* Що таке префікс? Приклади.
* Що таке суфікс? Приклади.
* Що утворюють за допомогою префіксів і суфіксів? Приклади. (заїхав, переїхав, під'їхав, від'їхав - це нові слова)
* Як виділити у слові префікс або суфікс?
Цей довідничок - помічничок буде допомагати розбирати за будовою.
Послідовність розбору за будовою:
1. Закінчення
2. Основа
3. Корінь
4. Префікс
5. Суфікс
* Що? веснонька - це іменник, змінюване слово! ЦЕ робіть завжди, щоб знати, яка частина мови (питання) і чи змінювана!!!
* Щоб виділити закінчення (змінну частину в кінці слова), змінюю слово за питаннями (іменника): що? веснонька, чого? весноньки, чим? веснонькою. Змінюється -а - це закінчення, виділяємо квадратиком.
* Виділяю основу. Все що без закінчення: ВЕСНОНЬК-.
* Щоб знайти корінь, підбираю 2 - 3 споріднених слова:
весна, весняний і веснонька. Спільна частина в них і є корінь ВЕСН-, виділяю як корінь.
* Виділяю префікс - це частина, що стоїть перед коренем - НЕМАЄ в нашому слові.
* Виділяємо суфікс. Між коренем і закінченням стоїть -ОНЬК-. Це суфікс, виділяємо.
Далі самостійно розберіть слова за будовою, АЛЕ ЗА ЗРАЗКОМ!
Вправа 6. Виконайте завдання,.Переказ писати не треба!
Великі перегони
Перевірте завдання 1 за презентацією:
Навчаємося разом Урок 7
Вправа 4. Щоб більше дізнатися про емоцію "подив", прочитаємо текст від Знайки і перекажемо за планом:
План
1. Що таке подив7
2. Подив - емоція позитивна чи негативна? Доведіть.
3. Як виглядає здивована людина? Опишіть. (знайдіть на "Кубику емоцій" або домалюйте "обличчя з подивом")
4. Що вигукує здивована людина?
- Пригадайте події, які вас здивовували.
А які слова ви вигукуєте? Такі як в тексті, чи інші?
Вправа "Актор": зобразіть емоцію "подив" перед дзеркалом, перед рідними.
* Тепер ви можете пояснити вислів Аристотеля:
"Пізнання починається з подиву".
Як ви розумієте цей вислів? Правильно, однією із сторін "подиву" є позитивний емоційний стан - ЗАЦІКАВЛЕННІСТЬ! , яка сприяє здобувати знання, розвивати навички і вміння.
Чого і вам бажаю!!!
* Що таке суфікс? Приклади.
* Що утворюють за допомогою префіксів і суфіксів? Приклади. (заїхав, переїхав, під'їхав, від'їхав - це нові слова)
* Як виділити у слові префікс або суфікс?
Цей довідничок - помічничок буде допомагати розбирати за будовою.
Послідовність розбору за будовою:
1. Закінчення
2. Основа
3. Корінь
4. Префікс
5. Суфікс
Зразок розбору слова за будовою
Розберемо за будовою слово ВЕСНОНЬКА
Міркуємо:* Що? веснонька - це іменник, змінюване слово! ЦЕ робіть завжди, щоб знати, яка частина мови (питання) і чи змінювана!!!
* Щоб виділити закінчення (змінну частину в кінці слова), змінюю слово за питаннями (іменника): що? веснонька, чого? весноньки, чим? веснонькою. Змінюється -а - це закінчення, виділяємо квадратиком.
* Виділяю основу. Все що без закінчення: ВЕСНОНЬК-.
* Щоб знайти корінь, підбираю 2 - 3 споріднених слова:
весна, весняний і веснонька. Спільна частина в них і є корінь ВЕСН-, виділяю як корінь.
* Виділяю префікс - це частина, що стоїть перед коренем - НЕМАЄ в нашому слові.
* Виділяємо суфікс. Між коренем і закінченням стоїть -ОНЬК-. Це суфікс, виділяємо.
Далі самостійно розберіть слова за будовою, АЛЕ ЗА ЗРАЗКОМ!
Вправа 6. Виконайте завдання,.Переказ писати не треба!
Великі перегони
Перевірте завдання 1 за презентацією:
Навчаємося разом Урок 7
Вправа 4. Щоб більше дізнатися про емоцію "подив", прочитаємо текст від Знайки і перекажемо за планом:
План
1. Що таке подив7
2. Подив - емоція позитивна чи негативна? Доведіть.
3. Як виглядає здивована людина? Опишіть. (знайдіть на "Кубику емоцій" або домалюйте "обличчя з подивом")
4. Що вигукує здивована людина?
- Пригадайте події, які вас здивовували.
А які слова ви вигукуєте? Такі як в тексті, чи інші?
Вправа "Актор": зобразіть емоцію "подив" перед дзеркалом, перед рідними.
* Тепер ви можете пояснити вислів Аристотеля:
"Пізнання починається з подиву".
Як ви розумієте цей вислів? Правильно, однією із сторін "подиву" є позитивний емоційний стан - ЗАЦІКАВЛЕННІСТЬ! , яка сприяє здобувати знання, розвивати навички і вміння.
Чого і вам бажаю!!!