Середа, 15 квітня
1. Матаматика - Урок 7 (с.28 - 29) Вправи 1, 2, 4, 5, 6, 7. ! Увага! Урок 7 опрацьовуємо два дні: сьогодні (впр.1 - 7) і завтра (впр.8 - 11 ...)
Тема: Знаходження частини від числа
2. Людина і світ - Частина 8! Урок 1 (с.1 6)
Тема: Найвідоміші у світі гори
3. Укр. мова - Урок 7 (с.15 - 17).
Тема: Прислівник як частина мови
4. Читання - Урок 8 (с.36 - 40)
Тема: Зі скарбниці світової літератури. Літературна казка. Туве Янссон "Капелюх Чарівника"
Рекомендації, пояснення вчителя до уроків
Математика Урок 7 (вправи 1 - 7)
- Діти, вивчаючи тему "Звичайний дріб", на попередніх уроках ми вивчили, що таке звичайний дріб, вчилися дроби записувати і порівнювати. А сьогодні познайомимося і вивчимо правило "Знаходження частини ( або дроба) від числа" і почнемо розв'язувати задачі на це правило - "Задачі на знаходження частини ( або дроба) від числа".
Вправа 1.Спочатку треба гарно розібратися з правилом:
1) Уважно, не поспішаючи, прочитайте правило раза три, щоб виділити ключові слова - це будуть кроки, які ми повинні зробити, щоб знайти дріб від числа.
2) А тепер перевіримо, як ви зрозуміли правило. Дайте відповіді на питання:
* Скільки кроків будемо робити, знаходячи дріб від числа? (Правильно! 2 кроки)
* Який перший крок будемо робити?
Який другий крок будемо робити?
Правильно:
1 крок - Треба ціле число поділити на знаменник! (підкресліть у правилі ці слова і обведіть у прикладі першу дію ( : 4) кольоровим олівцем одного кольору).
2 крок - Треба те що получимо у першій дії помножити на чисельник ( візьміть олівець другого кольору і підкресліть ці ключові слова у правилі і обведіть ним другу дію ( * 3) у прикладі).
? Чому так треба робити, такі кроки?
Про це нам говорить сама дріб, її значення.
Наприклад, беремо дріб
3
5
Розшифруємо її, тобто що означає ця запис, це дробове число:
ЦІЛЕ ПОДІЛИЛИ НА 5 РІВНИХ ЧАСТИН І ВЗЯЛИ 3 ТАКІ ЧАСТИНИ
* 5 - це знаменник ( число під рискою) нам говорить, що ЦІЛЕ (це може бути ціле число: 25. 50, або цілий предмет: торт, банан, ...) поділили на 5 рівних частин.
* 3 - це чисельник (число над рискою) говорить, що таких п'ятих частинок взяли 3
* - дробова риска означає дію ділення
Тому, яка б не була дріб, ПРАВИЛО ОДНЕ: Ділимо на знаменник, а потім множимо на чисельник.
! Коли ділимо на знаменник, ми знаходимо одну частинку
( чому дорівнює 1 частина!).
А чисельник показує скільки таких частинок треба взяти - тому і множимо.
З правилом розібрались, вивчили (розказали не менше 10 разів), на Карті знань 17 його знайшли (в нижньому лівому куточку). Переходимо до практичних завдань:
* Допомагаємо Незнайкові знайти частину (дріб) від числа:
Міркуємо (за правилом) так:
а) Ціле число 12 ділимо на знаменник 6 і множимо на чисельник 1:
12 : 6 * 1 = 2 * 1 = 2
б) Ціле число 20 ділимо на знаменник 5 і множимо на чисельник 2:
20 : 5 * 2 = 4 * 2 = 8
в) Ціле число 40 ділимо на знаменник 4 і множимо на чисельник 1:
40 : 4 * 1 = 10 * 1 = 10
г) Ціле число 14 ділимо на знаменник 7 і множимо на чисельник 3:
14 : 7 * 3 = 2 * 3 = 6
Вправа 2. Познайомимося із "Задачами на знаходження частини (дробу) від числа "
а) Прочитали задачу, виділили
* ціле число - 28 ( це всього учнів у класі )
* дробове число 4 (хлопчиків у класі)
7
Значить, нам треба знайти 4 від числа 28: 28 : 7 * 4= 4 * 4 = 16 ( хл.)
7
б) Міркуємо:
* Ціле число - 45 (всього сторінок у книзі),
* дріб 5 (сторінок прочитала Юля).
9
Знаходимо 5 від числа 45: 45 : 9 * 5 = 5 * 5 = 25 (с.)
9
Вправа 4. Зразок і алгоритм множення іменованого числа на с. 8!!!
У зошиті повинна така бути запис!
2 см 4 мм * 16 = 24 мм * 16 = 384 мм = 38 см 4 мм
24
* 16
У зошиті повинна така бути запис!
2 см 4 мм * 16 = 24 мм * 16 = 384 мм = 38 см 4 мм
24
* 16
144
+ 24
+ 24
384 (мм)
Вправа 5 розповідає як усно помножити одноцифрове число на нескладне двоцифрове число.
Для цього
1) двоцифрове число розкладуємо на суму десятків і одиніць
2) множимо число на суму десятків і одиниць: за правилом множимо число спочатку на перший додаток - десятки, а потім число множимо на другий додаток - одиниці, і получені добутки додаємо.
а) 2 * 34 = 2 * (30 + 4) = 2 * 30 + 2 * 4 = 60 + 8 = 68
б) 5 * 12 = 5 * ( ... + 2) = 5 * 10 + 5 * 2 = ... + ... = 60
в) 2 * 42 = 2 * ( 40 + ... ) = 2 * 40 + 2 * ... = 80 + ... = ...
г) 6 * 14 = ... + ( ... + ... ) = 6 * ... + ... * 4 = ... + ... = ...
Вправа 6. Множення у стовпчик - зразок, алгоритм на с.25!
Людина і світ Урок 1 (частина 8!)
Вправа 5 розповідає як усно помножити одноцифрове число на нескладне двоцифрове число.
Для цього
1) двоцифрове число розкладуємо на суму десятків і одиніць
2) множимо число на суму десятків і одиниць: за правилом множимо число спочатку на перший додаток - десятки, а потім число множимо на другий додаток - одиниці, і получені добутки додаємо.
а) 2 * 34 = 2 * (30 + 4) = 2 * 30 + 2 * 4 = 60 + 8 = 68
б) 5 * 12 = 5 * ( ... + 2) = 5 * 10 + 5 * 2 = ... + ... = 60
в) 2 * 42 = 2 * ( 40 + ... ) = 2 * 40 + 2 * ... = 80 + ... = ...
г) 6 * 14 = ... + ( ... + ... ) = 6 * ... + ... * 4 = ... + ... = ...
Вправа 6. Множення у стовпчик - зразок, алгоритм на с.25!
Перегляньте презентацію:
Людина і світ Урок 1 (частина 8!)
На цьому тижні ми з вами продовжимо вивчати гори.
Сьогодні ви дізнаєтеся про найвищі гори світу.
Вправа 1. Повторення вивченого про гори за частиною 7.
- Щоб правильно визначити і підписати форму рельєфу, згадайте,
* Які є основні форми рельєфу? ( частина 7, с. 45) Правильно, їх дві форми: це рівнини і гори.
Вправа 3. Перегляньте відео "Тлумачний словничок"
Вправа 4.Діти, не спішіть, опрацьовуйте текст по частинам - по абзацах:
* прочитали один абзац
* перечитали ще раз його, знайшли ключові слова (головні, а не всі підряд), підкреслили їх
* переказуєте цей абзац собі, рідним
* потім переходити до наступного
Вправа 6. Правильно виконати допоможуть вправа 4 (с.2 частина 8), с.58 - 59 у частині 7 і схема у цій вправі, яка показує висоту у метрах.
Вправа 7. Допоможе знову впр. 4 на с.2 (2, 3, 4, 5 абзаци)
Вправа 8. Помічниця впр. 4 на с.2 ( 1 і 5 абзаци)
Вправа 8 на с.5 "Робота з картою" - Хто зможе!!!
Довідка Адаптера - це вправа 4 на с.2.
Українська мова Урок 7
Вправа 1. Гарно повторити правило, вставити пропущені слова:
1) Прислівник - яка частина мови?
2) Що означають прислівники?
3) На які питання відповідають прислівники?
4) З якою частиною мови переважно повязаний прислівник у реченні?
5) Яким членом речення є прислівник?
* Щоб правильно визначити рядок з прислівниками, треба правильно визначати питання на яке відповідає слово. Згадайте, що крім прислівників, існують інші частини мови:
Наприклад, вечірній -відповідає на питання який?, значить це прикметник
вечоріє - що робить?, це дієслово
надвечір'я -- що?, це іменник
Вправа 5.Згадайте, на минулому уроці таке завдання виконували:
доба - щодоби (префікс що-, суфікс -и)
понеділок - щопонеділка (що-, -а)
середа - щосереди (що-, -и)
пятниця - щопятниці (що-, -і)
крок - щокроку (що-, -у)
Вправу 9 - !не треба виконувати.