субота, 21 березня 2020 р.

                                                    П'ятниця 20.03.
1. Укр. мова - Урок 4 (с. 12 - 14)
                   Тема: Займенник як частина мови
2. Еврика - Урок 3(с.9 - 12)
                    Тема: Задачі на зважування.
Вправа 12.
Правльна відповідь: Д  12 кг  Чому?
1) (4 + 5) - 2 = 7 (кг) -  маса дині ( за  другими вагами)
2) 7 * 3 + 3 = 24 (кг) - маса лівої шальки вагів (а також і правої шальки - вони рівні)
3) 24 - 5 - 7 = 12 ( кг) - маса кавуна
Вправа 3.
  В Метод зважування
1) 101 монету розкладуємо на 3 купки: 50, 50 і 1
2) Розглянемо 2 випадки:
1 випадок - якщо 50 = 50, тоді монета, що залишилася, - буде фальшивою.
      Порівняємо її масу з будь-якою іншою монетою та дізнаємося, легша чи важча фальшива монета за справжню.
     Або монетою, що залишилася, замінюємо одну з монет лівої купки:
а) ліва купка важча - фальшива монета важча;
б) ліва купка легша - фальшива монета легша.
2 випадок - якщо 50< ( або >) 50, тоді важчу купку ділимо на дві по 25 монет;
*маса купокиоднакова -  фальшива монета легша
*маса купок неоднакова - фальшива монета важча
Запис у зошиті: 101 = 50, 50 і 1
                           1)  50 = 50,   значить  1 - фальшива
                           2)  якщо 50> 50, то 50 (важчу) = 25 і 25
                               25 = 25 - фальшива монета легша
                               25< ( або >)25 - фальшива монета важча
Вправа 4.  1. Ділимо 200 монет на 3 купки: 67, 67 і 66. Зважуємо дві купки, однакові за кількістю монет. Якщо вони однакові за масою, то фальшива монета там, де 66 монет.
2. Ділимо 66 монет на три купки: 22, 22 і 22. Зважуємо дві з них і, якщо вони однакові за масою, фальшива монета в третій купці.
3. Ділимо третю купку: 7, 7 і 8 монет. Зважуємо дві купки по 7 монет і, якщо вони однакові за масою, то фальшива монета там, де 8 монет.
4. Знову три купки:2, 2 і 3 монети. Зважуємо купки по 2 монети і, якщо вони однакові за масою, то фальшива монета в третій купці.
5. П'яте (останнє) зважування. Кладемо на шальки по одній монеті з трьох. Якщо встановилася рівновага, то фальшива монета та, якої не зважували.
Відповідь: за 5 зважувань.
Вправа 6.
А  Метод графів
Ж  метод організованого перебору
Картопля  - К, гриби - Г, сир - С, м'ясо - М.
Маємо: КГ, КС, КМ, ГС. ГМ, СМ.
     Отже, бабуся може спекти 6 різних пирогів з начинкою з двох складників.
У зошиті треба накреслити граф (кружечки, стрілки)

3. Людина і світ - Урок №4 (с.20 - 26)
                    Тема: Масштаб. Вимірювання відстаней.
Вправа 6. -  Уважно читаємо, перечитуємо текс, поділяємо на частини:
1 частина - Що таке глобус, географічна карта, план місцевості? ( 1 речення)
2 частина - Що показує масштаб? (2-3 речення)
3 частина - Який масштаб ми називаємо числовим? (4-6 речення)
4 частина - Який масштаб ми називаємо іменованим? 8-9 речення)
!  Що таке величина масштаба? ( пояснюється у тлумачному словнику - це вправа 5!
    Добре опрацювавши тексти, переходимо до практичних завдань на с.22-23.
! ПРИКЛАД: 
- 1 абзац розповідає, як розв'язувати задачі на знаходження відстані на місцевості. (множенням)  
 - 2 абзац розповідає, як розв'язувати задачі на знаходження  відстані на плані.( діленням).
Вправа 7. 1) Знаходимо на плані позначки Вічного вогню і пам'ятника Миколі Гоголю, беремо лінійку і вимірюємо відстань між цими позначками. (у мене 9 см 6 мм)
2) підкреслюємо масштаб, що він говорить - що  1 см на папері це є 500 м на місцевості.
500 м - це величина масштабу, вона показує у скільки разів зменшені розміри на плані - у 500 разів.
3) Щоб обчислити відстань на місцевості, розмірковуємо так: на місцевості розміри більші, за нашим масштабом у 500 разів,
 значить треба:  9см 6 мм * 500 м = 48 000 м   ( у вас може бути трошки інше число, це залежить від лінійки)
Вправа 8. Головне - підкреслюємо масштаб " 1: 5 000"
* читаємо - одна п'ятитисячна
*" 1:5 000" - це числовий масштаб, він означає, що 1 см на папері дорівнює 5 000 см на місцевості.
     Щоб перевести наш масштаб в іменований, треба 5 000 см перевести в метри:
5 000 см : 100 = 50 (м) ( Чому ділимо на 100, тому що в 1 м = 100 см).
       Получили іменований масштаб:   1 см - 50 м
* За іменованим масштабом будемо находити відстань на плані.
Міркуємо так: на плані розміри зменшені, за планом у 50 разів, значить треба 250 : 50 = 5 (см)
Вправа 9. Виконати це завдання допомагає план в зошиті:
1) 600 * 50 = 30 000 (см)
2)величина масштабу  10 000 (це друге число у масштабі)
3) 30 000 : 10 000 = 3 (см) - це буде відстань на плані.
! Увага! Домашнє завдання с. 26 ( Зразок на с.16)
2. Щоб накреслити план місцевості, треба обов'язково зробити такі кроки:
1) накрелити стрілку - напрямки горизонту (Зразок на с.16)
2) числовий масштаб перевести в іменований: 10 000 : 100 = 100 ( Чому ділимо  на 100?
бо 1 м=100см),
                           іменований масштаб  "1 см  = 100 м"
3) Він нам потрібен, щоб перевести 500 м і 300 м в см, так як відстані на плані зменшені  у 100 раів ( це показує наш масштаб)
     500 : 100 = 5 (см)
     300 : 100 = 3 (см)
4) Згадати умовні позначки школи. саду, стежини, мішаного лісу, луків, річки.(с. 15)
    Тепер можна малювати - креслити: охайно, чітко, застосовуючи відповідні кольори. Успіхів вам!  Зразок на с.16
4. Навчаємось разом - Урок №4 (с.13 - 16)
                     Тема: Не тим час дорогий, що довгий, а тим, що короткий.