1.
Пропуск, заміна букв.
Перепиши слово без
помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. В дужках вкажи кількість
звуків та букв в цьому слові. Поділи слово на склади, випиши голосні.
2.
Перенос слова.
Випиши слово. Поділи
його на склади. Вкажи всі можливі способи переносу.
3.
Буквосполучення дж,
дз.
Випиши слово
правильно. Придумай 4 слова на те сполучення, в якому помилка. Вкажи всі
важливі способи переносу цих слів.
4.
Буквосполучення йо,
ьо.
Після голосного пиши
буквосполучення йо, після приголосного - ьо. Випиши слово.
Придумай 4 слова на те буквосполучення, в якому є помилка.
5.
Подовження
приголосних звуків.
Випиши слово без
помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. Придумай і запиши 4 слова
з тим подовженим приголосним звуком, на який припущено помилку.
6.
Букви я, ю, є, і,
ь, що позначають м'якість приголосних звуків.
Випиши слово.
Придумай 5 слів з м'якими приголосними. Підкресли букви, що позначають
м'якість приголосних.
7.
Ненаголошені голосні [є],
[и], що перевіряються наголосом.
Випиши слово. Зміни
його так, щоб ненаголошений голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне
слово. Підкресли букву ненаголошеного голосного.
8.
Ненаголошені голосні [є],
[и], що не перевіряються наголосом (словникові слова).
Подивись у словник,
запиши слово правильно. Усно склади з цим словом речення. Випиши 4 слова з
ненаголошеними [є], [и], що не перевіряються наголосом.
9.
Сумнівні глухі
приголосні звуки.
Випиши слово. Добери
слово для перевірки - зміни його так, щоб після приголосного звука був голосний.
Підкресли букву сумнівного приголосного.
10.
Апостроф після б,
п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї.
Випиши слово
правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом в корені слова.
11.
Знаки в кінці речення
(. ? !).
Склади речення
правильно. Перебудуй речення у спонукальне (питальне).
12.
Апостроф після
префіксів перед я, ю, є, ї.
Випиши слово
правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом після префіксів, які закінчуються
на приголосний.
13.
Префікси роз-,
без- (пишуться з буквою з).
Запиши 4 слова з тим
префіксом, де в тебе помилка.
14.
Префікси з-, с-
(перед буквами к, п, т, х, ф пишеться префікс с).
Випиши слово
правильно. Придумай 4 слова на припущену помилку, виділи префікс.
15.
Написання префіксів і
прийменників.
а)
Випиши слова. Виділи префікс. Утвори від цього слова
споріднені слова з різними префіксами.
б)
Між словом і прийменником встав інше слово.
Придумай речення з тим же прийменником.
16.
Велика буква.
Випиши слово
правильно. Запиши 4 слова на дане правило.
17.
Суфікси - ськ, -
цьк в українській мові пишуться з ь.
Запиши слово
правильно. Запиши 4 слова з суфіксом -ськ, -цьк. Запиши їх. Правопис
запам'ятай.
18.
Префікси пре-,
при- (префікс пре- пишеться тоді, коли його можна замінити словом «дуже»)
Випиши слово
правильно. Придумай 4 слова на аналогічний правопис.
19.
Правопис не з
дієсловом.
(Не з дієсловом
пишеться окремо, крім дієслів: нездужати, неволити, ненавидіти, нехтувати, недочувати,
недосипати, недобачати).
20.
Кома перед
сполучниками а, але, що, щоб, ніж.
Придумай речення з
тим сполучником, перед яким в тебе пропущена кома.
21.
Відмінкові закінчення
іменників.
Випиши слово, постав
питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 іменники у даній
відмінковій формі.
22. Відмінкові
закінчення прикметників.
Випиши слово, постав
питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 прикметники у даній
відмінковій формі.
23. Особові
закінчення дієслів.
Випиши слово. Виділи
закінчення. Визнач дієвідміну - перевір правопис. (Букву є
пишемо у закінченнях дієслів І дієвідміни; букву и - у закінченнях
II дієвідміни). Запиши 4 дієслова у різних особових формах.
24.
Правопис особових
займенників.
Випиши
займенник. Визнач особу, відмінок і число.
25.
Помилка на невивчене
правило.
Запиши слово
правильно. Правопис запам'ятай. Склади речення з цим словом.
Організація такої
роботи над помилками має ряд позитивних сторін.
По-перше, значно
важливіше усунути всі припущені конкретним учнем помилки, ніж тільки типові.
По-друге, значно
прискорюється темп роботи, економна витрата часу та зусиль учнів на пошуки
правил: за урок аналізу письмових робіт всі учні в класі встигають усунути
припущені помилки.
По-третє, учень, який
свідомо усунув власні помилки, додатково попрацював з ними, може отримати не
тільки знання, яких не вистачало, але й, як правило, підвищення оцінки.