Середа, 13 травня
Любі діти та шановні батьки!
Нещодавно завершився online конкурс "КОЛОСОК для всіх", який проходив у два етапи (25 квітня та 2 травня). Вітаємо лідера онлайн навчання з „КОЛОСКОМ" - Донецьку область!, а з нею і 4 учасників - це наші однокласники та однокласниця: Аня С., Ярослав, Данііл І. , Юхим!
Планується ще декілька онлайн конкурсів. Наступний онлайн конкурс під назвою "КОЛОСОК-моя сім'я" відбудеться 16 травня (в суботу). Вхід з 13.00 до 15.00 через їх мобільний додаток „Колосок конкурс. Готуйся – конкурс Колосок онлайн”.
Завдання цього конкурсу діти розв'язують разом з батьками. Цей конкурс БЕЗКОШТОВНИЙ і ДЛЯ БАЖАЮЧИХ.
Сьогодні працюємо за розкладом:
1 Математика - Урок 5 (с.19-22)
Тема: Звичайні дроби. Ділення іменованого числа на натуральне. Об'єм
2. Людина і світ - Урок 12 (с.69-75) Відеоурок за посиланням
https://intellect-ukraine.org/10-intellect/information/
Тема: Нафта
3. Укр. мова - Урок 5 (с.14-16) Вправу 2 не писати!
Тема: Повторення. Звертання. Однорідні члени речення
4. Читання - Урок 5 (с.25-31)
Тема: Льюїс Керрол. Продовження казки "Аліса в Країні Чудес". Омоніми
Рекомендації, пояснення вчителя до уроків
Математика Урок 5
Вправа 1. Повторення про звичайний дріб. Прочитайте і рокажіть правило:
* Запис якого виду називаємо звичайним дробом?
* Що є чисельником, де пишеться, що показує?
* Що є знаменником, де пишеться, що показує?
- Повправляйтесь у читанні дробів, знаходженні знаменників та числівників у них.
Наприклад (Зразок):
2
3
- дві третіх; 2 - чисельник, обводжу кружечком; 3 - знаменник,обводжу квадратиком
Далі за зразком самостійно.
Вправа 2. Повторення 2 правил порівняння дробів. (Карта знань 17 - зліва у верхньому прямокутнику)
- Прочитайте правило - це 1 правило, коли однакові знаменники.
А 2 правило, коли однакові чисельники, повторіть на с.3.
- Порівнюйте дроби. Не забувайте спочатку дивитися - що однакове: знаменники чи числівники? І вибравши правило 1 чи 2 порівнюйте.
Вправа 3. - Після = пишемо просто число!
Наприклад: 100 + 10 + 2 = 112
Вправа 5. Тренуємося ділити просте іменоване число на натуральне. Допоможе ЗРАЗОК і презентація, перегляньте:
Вправа 8. Згадаємо розв'язування рівнянь! На контрольній роботі рівняння будуть: 1 просте і 1 складне. Допоможе КАРТА ЗНАНЬ 14!!! Просте рівняння.
А у нас складне рівняння!
* З чого починаєте? Правильно - з порядку виконання дій! І головна дія - остання!
Вправа 9. Утворюємо рівності, це як приклади.
а) 63 : 9 = 7 або 63 : 7 = 9. А можна ще: 7 * 9 = 63
Вправа 11. Задачі із дробами!
* ! Увага! Треба спочатку уважно прочитати задачу і визначити вид задачі! Існує 2 вида задач із дробами! Вчимося розрізнювати 2 вида задач із дробами.
1 вид - Задачі на знаходження дробу від числа (Правило - Карта знань 17 , внизу зліва)
2 вид - Задачі на знаходження числа за величиною його дробу (Правило - Карта знань 17, внизу справа)
а) Прочитали уважно задачу і зрозуміли, що відома частина дерев саду - вишні. А знайти треба ЦІЛЕ число - всього дерев (у запитанні).
Значить, вид задачі: Знаходження числа за його величиною.
Рішаємо за 2 правилом: 30 : 3 * 10 = ... (д.) - всього у саду.
б) Читаємо задачу уважно: 100 л молока - це ціле число, а знайти треба вершки, тобто частину (три двадцятих).
Значить, вид задачі: Знаходження дробу від числа.
Рішаємо задачу за 1 правилом: 100 : 20 * 3 = ... (л) - вершків.
Вправа 12. Повторили правило, вставили формулу. (Забули, відкрийте с.17)
- Уважно прочитайте задачу, запишіть короткий запис:
а = ... 10 см
в - ?, на 3 см менша ...від чого? ...від довжини!
с - ?, на 2 см більша ...від чого? ...від довжини!!! Будьте уважні!
- Можемо зразу за формулою знайти об'єм? НІ !!!
- Чому? Бо нам невідомі ширина і висота.
- Можемо знайти ширину, висоту? Да!
- Знаходимо 1 дією ширину.
Знаходимо 2 дією висоту.
Знаходимо 3 дією об'єм.
V = a * b * c = 10 * (10 - 3) * (10 + 2) = 10 * 7 * 12 = 70 * 12 = ... ( ... )
Зразок на с.13. Не забудьте написати відповідь!
Укр. мова Урок 5
- Діти, тема нашого уроку: Повторення. Що ж ми будемо сьогодні повторювати?
Вправа 1. Повторимо, що таке ЗВЕРТАННЯ.
- Прочитайте, правило. Вставити пропущені слова допоможе Довідник- 3 клас Укр. мова с.57
- А тепер перебудуємо розповідні речення у спонукальні, тобто у них буде спонукання (прохання або наказ). Як це зробити?
1) Треба дієслова у реченнях поставити в наказову форму або у форму прохання:
* (що робить?) відчиняє - наказуємо (що зроби!) відчини!
* (що робить?) бере - просимо (що робіть!) беріть!
* (що зробить?) навчить - просимо (що зроби!?) навчи!
* (що зробить?) прийде - просимо (що зроби!?) прийди!
2) У реченнях знайти слова, які будуть звертаннями і поставити їх у кличний відмінок!
Галя - кличемо: Галю!
Марія Петрівна - кличемо: Маріє Петрівно!
тато - кличемо: тату!
бабуся Ніна - кличемо: бабусю Ніно!
Вправа 4. Правопис закінчень у іменниках чол. роду в Ор. в. (Довідник 3 клас с.46!)
- Прочитали правило, вставили пропущені слова, закінчення.
- Щоб уписати потрібні закінчення в Ор. в., на що будете дивитись? ....
Так, ... на що закінчується основа!
* якщо на твердий приголосний (парад-), значить закінчення -ом: парадом.
* якщо на шиплячий (вантаж-), значить закінчення -ем: вантажем.
* якщо на м'який приголосний (молодець), значить закінчення -ем: молодцем.
* якщо на голосний (сценарі-), значить закінчення -єм: сценарієм.
Вправа 5."Фотоапарат"
Вправа 6. Для самоперевірки:
Гілляччя, бездоріжжя, століття, угіддя.
Вправа 7. Згадаємо, повторимо правило про АПОСТРОФ! (Довідник 3 клас с.39!)
(подвір'я, кур'єр, олів'є, вітряк, морквяний, ллється)
Вправа 8. Написати під диктовку. (Готуємось до контрольного диктанту на наступному тижні!) Перевірити.
- Поясніть розділові знаки за правилом вправи 2.
Для самоперевірки 1 завдання "Перегонів" .
Читання Урок 5
Вправа 6. Повторіть разом із Знайкою, що таке ОМОНІМИ.
Омоніми - цікаві слова: пишуться однаково, а ось значення зовсім РІЗНІ!
1) долі - у 1 реченні це "судьба", "як прожити без судьби"
долі - у 2 реченні це "земля", "валяється на землі"
2)(до) Юрка - це ім'я чоловіче, "до хлопчика Юрка".
юрка - це вертлявий, жвавий, "пташечка вертлява".
юрок - назва пташечки.
Ось такі цікаві ОМОНІМИ!
Вправа 11. Перегляньте фрагмент мультфільму. "Озвучте" його.
Любі діти та шановні батьки!
Нещодавно завершився online конкурс "КОЛОСОК для всіх", який проходив у два етапи (25 квітня та 2 травня). Вітаємо лідера онлайн навчання з „КОЛОСКОМ" - Донецьку область!, а з нею і 4 учасників - це наші однокласники та однокласниця: Аня С., Ярослав, Данііл І. , Юхим!
Планується ще декілька онлайн конкурсів. Наступний онлайн конкурс під назвою "КОЛОСОК-моя сім'я" відбудеться 16 травня (в суботу). Вхід з 13.00 до 15.00 через їх мобільний додаток „Колосок конкурс. Готуйся – конкурс Колосок онлайн”.
Завдання цього конкурсу діти розв'язують разом з батьками. Цей конкурс БЕЗКОШТОВНИЙ і ДЛЯ БАЖАЮЧИХ.
Сьогодні працюємо за розкладом:
1 Математика - Урок 5 (с.19-22)
Тема: Звичайні дроби. Ділення іменованого числа на натуральне. Об'єм
2. Людина і світ - Урок 12 (с.69-75) Відеоурок за посиланням
https://intellect-ukraine.org/10-intellect/information/
Тема: Нафта
3. Укр. мова - Урок 5 (с.14-16) Вправу 2 не писати!
Тема: Повторення. Звертання. Однорідні члени речення
4. Читання - Урок 5 (с.25-31)
Тема: Льюїс Керрол. Продовження казки "Аліса в Країні Чудес". Омоніми
Рекомендації, пояснення вчителя до уроків
Математика Урок 5
Вправа 1. Повторення про звичайний дріб. Прочитайте і рокажіть правило:
* Запис якого виду називаємо звичайним дробом?
* Що є чисельником, де пишеться, що показує?
* Що є знаменником, де пишеться, що показує?
- Повправляйтесь у читанні дробів, знаходженні знаменників та числівників у них.
Наприклад (Зразок):
2
3
- дві третіх; 2 - чисельник, обводжу кружечком; 3 - знаменник,обводжу квадратиком
Далі за зразком самостійно.
Вправа 2. Повторення 2 правил порівняння дробів. (Карта знань 17 - зліва у верхньому прямокутнику)
- Прочитайте правило - це 1 правило, коли однакові знаменники.
А 2 правило, коли однакові чисельники, повторіть на с.3.
- Порівнюйте дроби. Не забувайте спочатку дивитися - що однакове: знаменники чи числівники? І вибравши правило 1 чи 2 порівнюйте.
Вправа 3. - Після = пишемо просто число!
Наприклад: 100 + 10 + 2 = 112
Вправа 5. Тренуємося ділити просте іменоване число на натуральне. Допоможе ЗРАЗОК і презентація, перегляньте:
Вправа 8. Згадаємо розв'язування рівнянь! На контрольній роботі рівняння будуть: 1 просте і 1 складне. Допоможе КАРТА ЗНАНЬ 14!!! Просте рівняння.
А у нас складне рівняння!
* З чого починаєте? Правильно - з порядку виконання дій! І головна дія - остання!
Вправа 9. Утворюємо рівності, це як приклади.
а) 63 : 9 = 7 або 63 : 7 = 9. А можна ще: 7 * 9 = 63
Вправа 11. Задачі із дробами!
* ! Увага! Треба спочатку уважно прочитати задачу і визначити вид задачі! Існує 2 вида задач із дробами! Вчимося розрізнювати 2 вида задач із дробами.
1 вид - Задачі на знаходження дробу від числа (Правило - Карта знань 17 , внизу зліва)
2 вид - Задачі на знаходження числа за величиною його дробу (Правило - Карта знань 17, внизу справа)
а) Прочитали уважно задачу і зрозуміли, що відома частина дерев саду - вишні. А знайти треба ЦІЛЕ число - всього дерев (у запитанні).
Значить, вид задачі: Знаходження числа за його величиною.
Рішаємо за 2 правилом: 30 : 3 * 10 = ... (д.) - всього у саду.
б) Читаємо задачу уважно: 100 л молока - це ціле число, а знайти треба вершки, тобто частину (три двадцятих).
Значить, вид задачі: Знаходження дробу від числа.
Рішаємо задачу за 1 правилом: 100 : 20 * 3 = ... (л) - вершків.
Вправа 12. Повторили правило, вставили формулу. (Забули, відкрийте с.17)
- Уважно прочитайте задачу, запишіть короткий запис:
а = ... 10 см
в - ?, на 3 см менша ...від чого? ...від довжини!
с - ?, на 2 см більша ...від чого? ...від довжини!!! Будьте уважні!
- Можемо зразу за формулою знайти об'єм? НІ !!!
- Чому? Бо нам невідомі ширина і висота.
- Можемо знайти ширину, висоту? Да!
- Знаходимо 1 дією ширину.
Знаходимо 2 дією висоту.
Знаходимо 3 дією об'єм.
V = a * b * c = 10 * (10 - 3) * (10 + 2) = 10 * 7 * 12 = 70 * 12 = ... ( ... )
Зразок на с.13. Не забудьте написати відповідь!
Укр. мова Урок 5
- Діти, тема нашого уроку: Повторення. Що ж ми будемо сьогодні повторювати?
Вправа 1. Повторимо, що таке ЗВЕРТАННЯ.
- Прочитайте, правило. Вставити пропущені слова допоможе Довідник- 3 клас Укр. мова с.57
- А тепер перебудуємо розповідні речення у спонукальні, тобто у них буде спонукання (прохання або наказ). Як це зробити?
1) Треба дієслова у реченнях поставити в наказову форму або у форму прохання:
* (що робить?) відчиняє - наказуємо (що зроби!) відчини!
* (що робить?) бере - просимо (що робіть!) беріть!
* (що зробить?) навчить - просимо (що зроби!?) навчи!
* (що зробить?) прийде - просимо (що зроби!?) прийди!
2) У реченнях знайти слова, які будуть звертаннями і поставити їх у кличний відмінок!
Галя - кличемо: Галю!
Марія Петрівна - кличемо: Маріє Петрівно!
тато - кличемо: тату!
бабуся Ніна - кличемо: бабусю Ніно!
3) Згадали правило: звертання виділяємо комою або знаком оклику!
4) Зразок! Звернули увагу, що використовували ввічливе слово "будь ласка", виділяється комами з двох сторін.
- Тепер утворюємо спонукальні речення і записуємо:
* Маріє Петрівно, беріть, будь ласка, книжку.
* Тато, будь ласка, навчи мене плавати.
* Бабусю Ніно, будь ласка, обов'язково прийди на свято.
Вправа 2. Повторити тільки правило, а працювати з текстом не треба!
Правило - Довідник 3 клас Укр. мова с.57!4) Зразок! Звернули увагу, що використовували ввічливе слово "будь ласка", виділяється комами з двох сторін.
- Тепер утворюємо спонукальні речення і записуємо:
* Маріє Петрівно, беріть, будь ласка, книжку.
* Тато, будь ласка, навчи мене плавати.
* Бабусю Ніно, будь ласка, обов'язково прийди на свято.
Вправа 2. Повторити тільки правило, а працювати з текстом не треба!
Вправа 4. Правопис закінчень у іменниках чол. роду в Ор. в. (Довідник 3 клас с.46!)
- Прочитали правило, вставили пропущені слова, закінчення.
- Щоб уписати потрібні закінчення в Ор. в., на що будете дивитись? ....
Так, ... на що закінчується основа!
* якщо на твердий приголосний (парад-), значить закінчення -ом: парадом.
* якщо на шиплячий (вантаж-), значить закінчення -ем: вантажем.
* якщо на м'який приголосний (молодець), значить закінчення -ем: молодцем.
* якщо на голосний (сценарі-), значить закінчення -єм: сценарієм.
Вправа 5."Фотоапарат"
Вправа 6. Для самоперевірки:
Гілляччя, бездоріжжя, століття, угіддя.
Вправа 7. Згадаємо, повторимо правило про АПОСТРОФ! (Довідник 3 клас с.39!)
(подвір'я, кур'єр, олів'є, вітряк, морквяний, ллється)
Вправа 8. Написати під диктовку. (Готуємось до контрольного диктанту на наступному тижні!) Перевірити.
- Поясніть розділові знаки за правилом вправи 2.
Для самоперевірки 1 завдання "Перегонів" .
Вправа 6. Повторіть разом із Знайкою, що таке ОМОНІМИ.
Омоніми - цікаві слова: пишуться однаково, а ось значення зовсім РІЗНІ!
1) долі - у 1 реченні це "судьба", "як прожити без судьби"
долі - у 2 реченні це "земля", "валяється на землі"
2)(до) Юрка - це ім'я чоловіче, "до хлопчика Юрка".
юрка - це вертлявий, жвавий, "пташечка вертлява".
юрок - назва пташечки.
Ось такі цікаві ОМОНІМИ!
Вправа 11. Перегляньте фрагмент мультфільму. "Озвучте" його.