Вівторок 24 березня
1. Математика - Урок 8 (с.28 - 30)
Тема: Частини цілого. Одиниця вимірювання часу - сезон. Задачі на рух в одному напрямку (2 вид).
Вправа 2.а) Згадай як знаходити половину. (Щоб знайти половину, треба ціле поділити на 2)
80:2=40 (г) - це задача на знаходження частини,
вони розв'язуються діленням!
(знаходимо половину :2; третину :3; чверть :4; соту :100 )
б) Це задача, де треба знайти ціле за його частиною.
Вони розв'язуються множенням! ( скільки таких частинок у цілому - на стільки і множимо. Наприклад, у нашій задачі відома чверть, тобто четверта частина. Четвертих частинок у цілому чотири - значить 1 кг множимо на 4, получаємо 4 кг. Це і є маса кавуна.
Вправа 5. - Щоб правильно розташувати частини, згадайте :
Найменша та частина, яка на найбільше частин поділена!
Вправа 6. - Яке правило обов'язково треба згадати і не забувати , коли розв'язуєте такі приклади?
- Правильно! 0 * а = 0 !!! (при множенні будь-якого числа на нуль ми получаємо НУЛЬ!)
Вправа 11. - Прочитавши задачу, ви звернули увагу на те, що швидкість першого менша за швидкість другого.
!Це новий вид задачі, який почали рішати на минулому уроці №7 (зразок с.26 за підручником)
Розв'яжіть задачу за планом:
1) Знайдіть першою дією швидкість віддалення двох груп лижників.
(Підказка: треба від більшої швидкості відняти меншу швидкість)
2)Другою дією знайдіть відстань віддалення груп за 2 год.
( Підказка: S=v*t , тобто швидкість віддалення груп (! 1 дія) помножити на час)
3) А тепер знайдіть відповідь на головне питання задачі, перечитайте його - це буде третя дія.
(Підказка: на початку задачі між групами вже була відстань 5 км, тож її треба додати до відстані віддалення, яку знайшли у другій дії)
Перевірте, чи так ви записали:
1) 12-10=2 (км/год) - швидкість віддалення;
2) 2 * 2=4 (км) - відстань віддалення;
3) 4+5=9(км) - відстань між групами через 2 год.
Вправа 12. Це геометрична задача.
- Складаємо короткий запис, тобто що нам відомо:
Довжина - 8 м
Ширина - ? м, у 2 рази менша
Р - ? м
S - ? м кв.
Розв'язуємо за планом
1)Знайдіть ширину кімнати, вона не відома.
2) Знайдіть периметр кімнати. Згадайте, що таке периметр прямокутника і як його находити.
(Р=(а+b)*2)
3) Знайдіть площу кімнати. Згадайте, як знаходити площу прямокутника. (S=a*b)
Самоперевірка: 1) 8:2=4 (см) - ширина кімнати
2) (8+4)*2=24(см) - периметр кімнати
3) 8*4=32 (см кв.) - площа кімнати
! Не забувайте писати в задачах відповіді!
Вправа 2.а) Згадай як знаходити половину. (Щоб знайти половину, треба ціле поділити на 2)
80:2=40 (г) - це задача на знаходження частини,
вони розв'язуються діленням!
(знаходимо половину :2; третину :3; чверть :4; соту :100 )
б) Це задача, де треба знайти ціле за його частиною.
Вони розв'язуються множенням! ( скільки таких частинок у цілому - на стільки і множимо. Наприклад, у нашій задачі відома чверть, тобто четверта частина. Четвертих частинок у цілому чотири - значить 1 кг множимо на 4, получаємо 4 кг. Це і є маса кавуна.
Вправа 5. - Щоб правильно розташувати частини, згадайте :
Найменша та частина, яка на найбільше частин поділена!
Вправа 6. - Яке правило обов'язково треба згадати і не забувати , коли розв'язуєте такі приклади?
- Правильно! 0 * а = 0 !!! (при множенні будь-якого числа на нуль ми получаємо НУЛЬ!)
Вправа 11. - Прочитавши задачу, ви звернули увагу на те, що швидкість першого менша за швидкість другого.
!Це новий вид задачі, який почали рішати на минулому уроці №7 (зразок с.26 за підручником)
Розв'яжіть задачу за планом:
1) Знайдіть першою дією швидкість віддалення двох груп лижників.
(Підказка: треба від більшої швидкості відняти меншу швидкість)
2)Другою дією знайдіть відстань віддалення груп за 2 год.
( Підказка: S=v*t , тобто швидкість віддалення груп (! 1 дія) помножити на час)
3) А тепер знайдіть відповідь на головне питання задачі, перечитайте його - це буде третя дія.
(Підказка: на початку задачі між групами вже була відстань 5 км, тож її треба додати до відстані віддалення, яку знайшли у другій дії)
Перевірте, чи так ви записали:
1) 12-10=2 (км/год) - швидкість віддалення;
2) 2 * 2=4 (км) - відстань віддалення;
3) 4+5=9(км) - відстань між групами через 2 год.
Вправа 12. Це геометрична задача.
- Складаємо короткий запис, тобто що нам відомо:
Довжина - 8 м
Ширина - ? м, у 2 рази менша
Р - ? м
S - ? м кв.
Розв'язуємо за планом
1)Знайдіть ширину кімнати, вона не відома.
2) Знайдіть периметр кімнати. Згадайте, що таке периметр прямокутника і як його находити.
(Р=(а+b)*2)
3) Знайдіть площу кімнати. Згадайте, як знаходити площу прямокутника. (S=a*b)
Самоперевірка: 1) 8:2=4 (см) - ширина кімнати
2) (8+4)*2=24(см) - периметр кімнати
3) 8*4=32 (см кв.) - площа кімнати
! Не забувайте писати в задачах відповіді!
2. Укр. мова - Урок 5 (с.15 - 16)
Тема: Дієслово як частина мови.
У робочому зошиті - вправи 3, 4 письмово.
Пригадай пісеньку про дієслово
Переглянь презентацію про дієслово
Вправа 3. - Вивчивши правило 3, змінимо подані дієслова за особами і запишемо у робочий зошит. Нам допомагатимуть особові займенники - я, ми, ти, ви, він, вона, воно, вони
Однина
1 особа я (що роблю?) несу, сплю
2 особа ти (що робиш?) несеш, спиш
3 особа він (вона, воно) (що робить?) несе, спить
Множина
1 особа ми (що робимо?) несемо, спимо
2 особа ви (що робите?) несете, спите
3 особа вони (що роблять?) несуть, сплять
Не забудьте виділити закінчення!
Вправа 4.Перегляньте презентацію,
прочитайте правило, розкажіть:
- Що таке початкова форма дієслова?
- Що таке неозначена форма дієслова ( на які питання відповідає, чи має закінчення)?
- А тепер ставимо дієслова із вправи 2 у початкову форму, починаємо з питання:
що робити? танцювати, мріяти, поважати
що зробити? знайти, пройти, зварити
! Запишіть у робочий зошит утворені дієслова в початковій (неозначеній) формі і не забудьте виділити суфікси!
Вправа 5. 1) Щоб дієслова поставити в потрібну форму, треба знайти іменник , з яким він зв'язаний, і від нього ставити питання до дієслова:
сосна (що зробила?) розшумілася
вечір (що робить?) дихає
путь (що робить?) чорніє
проліски (що роблять?) цвітуть
2) Щоб розібрати слова за будовою скористайся
Вправа 7. Щоб поставити у відповідні форми - визначимо їх:
1 форма - він що робить? учиться, змінюється (це 3 особа однини)
2 форма - ти що робиш? учишся, змінюєшся (це 2 особа однини)
Вправа 8.Переглянь презентацію, запам'ятай словникові слова.( в зошит не треба записувати)
Вправа 11. Щоб розібрати друге речення, скористайся довідничком
У робочому зошиті - вправи 3, 4 письмово.
Пригадай пісеньку про дієслово
Переглянь презентацію про дієслово
Вправа 3. - Вивчивши правило 3, змінимо подані дієслова за особами і запишемо у робочий зошит. Нам допомагатимуть особові займенники - я, ми, ти, ви, він, вона, воно, вони
Однина
1 особа я (що роблю?) несу, сплю
2 особа ти (що робиш?) несеш, спиш
3 особа він (вона, воно) (що робить?) несе, спить
Множина
1 особа ми (що робимо?) несемо, спимо
2 особа ви (що робите?) несете, спите
3 особа вони (що роблять?) несуть, сплять
Не забудьте виділити закінчення!
Вправа 4.Перегляньте презентацію,
прочитайте правило, розкажіть:
- Що таке початкова форма дієслова?
- Що таке неозначена форма дієслова ( на які питання відповідає, чи має закінчення)?
- А тепер ставимо дієслова із вправи 2 у початкову форму, починаємо з питання:
що робити? танцювати, мріяти, поважати
що зробити? знайти, пройти, зварити
! Запишіть у робочий зошит утворені дієслова в початковій (неозначеній) формі і не забудьте виділити суфікси!
Вправа 5. 1) Щоб дієслова поставити в потрібну форму, треба знайти іменник , з яким він зв'язаний, і від нього ставити питання до дієслова:
сосна (що зробила?) розшумілася
вечір (що робить?) дихає
путь (що робить?) чорніє
проліски (що роблять?) цвітуть
2) Щоб розібрати слова за будовою скористайся
Вправа 7. Щоб поставити у відповідні форми - визначимо їх:
1 форма - він що робить? учиться, змінюється (це 3 особа однини)
2 форма - ти що робиш? учишся, змінюєшся (це 2 особа однини)
Вправа 8.Переглянь презентацію, запам'ятай словникові слова.( в зошит не треба записувати)
Вправа 11. Щоб розібрати друге речення, скористайся довідничком
З'являються перші посланці зеленоокої весни.
* (що?) посланці (підмет - однією рискою, іменник)
*посланці( що роблять?) з'являються (присудок - двома рисками, дієслово)
*посланці (котрі?) перші (означення - хвилястою лінією, числівник)
*посланці (чого?) весни (додаток - пунктирними рисками, іменник)
*весни (якої?) зеленоокої (означення - хвилястою лінією, прикметник)
! Конкурс "Найрозумніший" можна не робити.
3. Читання - Урок 9 (с. 35 - 37)
Тема: Ліна Костенко - видатна поетеса України. Вірш "Бузиновий цар"
4. Навчаємося разом - Урок 5 ( тільки с. 17, с.20 "Ігрова сторінка")
Тема: Що вранці не зробиш, того ввечері не доженеш"