1. Еврика - Урок 7 (с. 25 - 28)
2. Укр. мова - Урок 8 (с. 17 - 19)
3. Людина і світ - Урок 7 (с. 36 - 39)
4. Англ. мова - завдання на блозі вчителя tkostianko@gmail.com
https://school.org.ua/rada/25689586/blogi-vchiteliv-19-07-57-29-06-2020/
Посилання на сайт "Інтелект України" для просмотра відео до уроків:
https://intellect-ukraine.org/index.php/batkam
Пароль и логин batky
Рекомендації вчителя до уроків
Еврика Урок 7
- Прочитавши тему уроку, ви зрозуміли, що сьогодні будемо говорити про ГЕОМЕТРІЮ.
Вправа 1. - Опрацюємо текст Знайки.
* Прочитайте 1 абзац і дайте відповідь на питання:
- Що часто доводиться обчислювати в повсякденному житті? ... Так, обчислювати периметр та площу геометричних фігур, земельних ділянок, предметів.
! Щоб дати відповіді на два питання в цьому абзаці, спочатку опрацюємо 2 абзац.
* Прочитайте 2 абзац:
- Що таке ПЕРИМЕТР? (Це ДОВЖИНА ЛІНІЇ! ..... )
- Що таке ПЛОЩА? (Це РОЗМІР ПОВЕРХНІ! ... )
- А тепер знайдемо відповіді на питання 1 абзацу:
* Який зв'язок між цими поняттями (периметром і площею)?
Використовуємо одні й ті самі виміри: довжину і ширину!
* Чим вони відрізняються?
Різні формули їх обчислення!
* - Заповнимо таблицю: САМОСТІЙНО! (Якщо забули, допоможе Довідник з математики, Карти знань "Площа" та "Периметр".
* - Поміркували, як обчислити площу квадрата, якщо відомий його периметр? ...
Так, 1 крок: За відомим периметром ми можемо знайти довжину сторони цього квадрата:
P = 4 * а, значить Р : 4 = а
2 крок: Знайшовши довжину сторони квадрата, тепер можемо знайти його площу:
S = a * a
Вправи 2 - 3. Самостійно. Підказка! Звертаєте увагу не тільки на числа, а головне на ОДИНИЦІ ВИМІРЮВАННЯ!
Футбольне поле - 346 М!
Класна дошка - 12 М!
...
Земельна ділянка - 720 КВ. М!
Обкладинка блокнота - 72 КВ. СМ!
...
Вправа 4. Розв'яжемо цікаві задачі з Р і S.
Завжди звертайте увагу! - що знаходите ПЕРИМЕТР чи ПЛОЩУ!
А також яку ФОРМУ має фігура!
а) - Що знаходите? ПЕРИМЕТР!
- Як? Додаємо по 1 см по контуру фігури.
- І так, Р цієї фігури .... 26 см!
б) - Прочитайте задачу, перечитайте і розгляньте до неї малюнок.
- Що треба знайти? ... ПЕРИМЕТР ПАРКУ!
- Яку форму має парк? ... ПРЯМОКУТНИК ! Значить, повинні бути відомі ДОВЖИНА і ШИРИНА. А нам відомі? ... НІ!
Крок 1. Міркуємо: - Звідки знайдемо довжину? ... Із периметру саду.
Р саду = 80 м і сад - це квадрат. Значить, треба 80 : 4 = ... 20 (м)
Висновок: 20 м - це не тільки довжина сторони саду, а й ДОВЖИНА ПАРКУ!
Крок 2: Міркуємо: - Звідки знайдемо ширину? ... Із периметру клумби.
Р клумби = 20 м і клумба - це квадрат. Значить, треба 20 : 4 = ... 5 ( м )
Висновок: 5 м - це не тільки довжина сторони клумби, а й ШИРИНА ПАРКУ!
Крок 3. Міркуємо: Довжину (20 м) і ширину (5 м) парку знайшли, значить можемо знаходити периметр парку за формулою ... (Забули, допоможе таблиця на с.25 або Довідник!)
......
в) - Уважно прочитайте - перечитайте задачу, підкресліть відоме (площа 97 кв. м; 2 м і 8 м) і розгляньте малюнок.
Міркуємо, що ми можемо знайти за відомими числами:
1) 2м і 8 м - дають змогу знайти ПЛОЩУ ПРЯМОКУТНИКА.
Знаходьте за формулою ... :
2) Знаючи площу всієї ділянки (97 кв. м) і площу прямокутника (....1 дія), ми можемо знайти ... ПЛОЩУ КВАДРАТА!
Як знаходите? Правильно, від площі всієї ділянки віднімаєте площу прямокутника. Знаходьте.
3) Для чого нам площа квадрата?! Так, щоб знайти з неї, чому дорівнює СТОРОНА КВАДРАТА.
А як це зробити? Підказка! Подумайте, які два однакових числа треба перемножити, щоб получити число (площу квадрата). Знайшли? Це і є ... сторона квадрата.
4) Майже всі довжини сторін ділянки відомі. Невідома одна маленька МІЖ КВАДРАТОМ І ПРЯМОКУТНИКОМ.
Як знаходимо? .... Так, із сторони квадрата віднімаємо довжину прямокутника. Знаходьте.
5) Ось тепер, знаючи довжини всіх сторін ділянки, можемо знайти ПЕРИМЕТР всієї ДІЛЯНКИ.
Знаючи, що ПЕРИМЕТР - ЦЕ СУМА ДОВЖИН УСІХ СТОРІН, знаходьте.
.......
9 + 9 + 9 + 1 + 2 + 8 + 2 = ..... (см)
- У вас, діти, так? Ви - молодці! Розумнички!
г) - Уважно прочитавши - перечитавши задачу, підкресливши відоме (550 м на 400 м; 40 слонів; 1 га (гектар)), міркуємо:
1 дія) - Що ми можемо знайти за відомими числами 550 м на 400 м? .... Так, ПЛОЩУ ДІЛЯНКИ.
- Знаходьте площу ділянки за формулою .... .
550
* 400
220000 (кв. м) - це 22 га ( 1 га - 10 000 кв. м)
2 дія) - Міркуємо: Якщо по задачі на 1 га відпочиває 40 слонів, то на 22 га - у 22 рази більше!
Значить, треба 40 * 22 = ... (сл.)
22
* 40
880 (сл.)
Вправа 7. - Попрацюйте над винахідницькою задачею.
! Цікавий відеоматеріал до притчі подивіться на сайті "Інтелект України"
Вправа 8. Відео на сайті.
Укр. мова Урок 8
Вправа 1. - Повторіть, вивчить правило про складне речення (забули, с. 14)
* Щоб підкреслити другу граматичну основу в реченні, давайте почнемо з останнього завдання:
- Знайдіть і обведіть сполучник. ( як )
- Де треба поставити кому? (так, перед сполучником)
Висновок: Сполучник розділив складне речення на 2 простих: до сполучника (до коми) - це 1 просте речення, а після коми (із сполучника) починається друге просте речення.
- Для чого ми виділили 1 і 2 прості речення? Тому що нам треба підкреслити другу граматичну основу. А вона де знаходиться? Так, у 2 простому реченні!
- Перечитайте 2 просте речення ( після коми) і знадіть її граматичну основу ( тобто підмет і присудок), підкресліть їх.
Вправа 2. - Прочитали уривок оповідання, вставили пропущені букви.
- Тепер поміркуємо, де треба у кружечках поставити коми, а де не треба.
1) Згадали правила "Коли в реченнях ставимо коми":
* 1 правило. У складних реченнях для розділу його частин, тобто простих речень. (правило вгорі сторінки)
* 2 правило. Між однорідними членами речення ( правило на с.43)
1 речення: 1 кружечок - .... ставимо кому. Чому? Бо ця кома розділяє прості речення у складному.
2, 3 кружечки - ... ставимо коми, бо це однорідні члени речення не з'єднані сполучниками (перечисляємо).
2 речення: 1 кружечок: ... не ставимо, бо це однорідні присудки з'єднані сполучником й.
Останнє речення: 1 кружечок - ... ставимо кому, бо ця кома розділяє прості речення у складному.
2 кружечок - ... ставимо кому, бо це однорідні присудки не з'єднані сполучником.
- !? Відшукали складні речення? Які?
Давайте перевіримо: Складні речення - це:
1 - сполучник "і", граматичні основи:
(хто?) батько (що робить?)любить працювати;
(хто?) я (що зробив?) полюбив
4 - сполучники "І", "як", "як", "як"; граматичні основи:
(хто?) я (що роблю?) люблю;
(що?) небо (що робить?) червоніє;
(що?) куля (що робить?) випливає;
(що?) іскорки (що роблять?) займаються.
5 - сполучник "Коли", граматичні основи:
(що?) сонце (що робить?) сходить;
(що?) пшениця (що робить?) пахне;
(що?) земля (що робить?) пахне.
! Не забудьте підкреслити граматичні основи ( як підмет і присудок).
! Записати у зошит речення, де є слова з пропущеними буквами.
Вправа 3. - Повторіть правило про узагальнювальні слова (с. 12)
Вправа 5. - Повторіть про приголосні (с.15)
Цікаво!? Під яким кущем ховається заєць у дощ?
Вправа 6. Вправа "Фотоапарат" і відео на сайті "Інтелект України"
Вправа 7. Правило про знак м'якшення: коли пишемо, а коли не пишемо (с. 15)
Вправа 8. Уважно прочитайте.
- За правилом вище, Ь пишемо після Н. Але не завжди!
Коли Ь не пишемо після Н? Якщо у іменнику в Н. в. Ь не пишеться!
* У гаманці (Ь не пишемо, бо в Н, в. - гаманець, після Н м'якого знаку не має)
* на головоньці ( Ь пишемо, бо в Н. в. - головонька, після Н м'який знак пишеться)
"Великі перегони". Самостійно, уважно, охайно, безпомилково.
Людина і світ Урок 7
Нагадую! Відео до уроків на сайті "Інтелект України"
Вправа 1- 5. Самостійно. Обов'язково перегляньте відео.
Вправа 6. - Попрацюємо над текстом за абзацами:
1 абзац. - Уважно прочитайте - перечитайте 1 абзац і дайте відповіді на питання:
(Не забувайте підкреслювати ключові слова!)
- Які 2 сезони яскраво виражені у савані?
- Назвіть особливості сухого (зимового) періоду, що відбувається у природі в цей період?
2 абзац.
- Назвіть особливості вологого (літнього) періоду, що відбувається у природі в цей період?
3 абзац.
- Як називають савану на північ від екваторіальних лісів Південної Америки?
- Де розташований льянос?
- У які місяці триває літо у льяносі, а коли - зима?
4 абзац.
- Як називають савану у південній частині материка?
- Де знаходиться кампос?
- У які місяці триває літо у кампосі? А зима?
! Порівняйте зимові та літні місяці у кампосі і льяносі. Що ви побачили?
Зимові та літні місяці у кампосі і льяносі НАВПАКИ! Чому? Поміркуйте.
- Перекажіть текст.
Вправа 7. На сайті.
Вправа 8. - Допомагає текст вправи 6 на с.37.
Вправа 9. - Читайте уважно, знаходьте докази і підкреслюйте їх.
"Зоряні перегони" - с.39
Кампос.